pcwereld versie 3 - the drupal release

Geen reacties
afbeelding van Scott
Beheerder
Punten: 1420

De ontwikkeling van de nieuwe site duurt iets langer dan geplanned - om een of andere reden lijkt het wel alsof tijdens verlofperiodes heel veel plan en weinig gedaan krijg, of ik onderschat gewoon de hoeveelheid werk :)

Ik post dit op een publiek forum zodat ook mensen die niet tot de crew behoren hun mening zouden kunnen zeggen. Mensen die niet ingelogged zijn maar suggesties hebben mogen me deze ook altijd doorsturen via het contact formulier.

Genoeg gezeverd, even een opsomming van wat er af is - of toch al bruikbaar is:
- texcode voor het opmaken van handleidingen en tips (texcode is een combinatie van latex en bbcode om ervoor te zorgen dat alle tekst op dezelfde manier opgemaakt wordt, momenteel heeft iedereen zo z'n eigen stijl).
- Het woordenboek
- emailadressen worden door afbeeldingen vervangen zodat spammers ze niet kunnen zien
- de chat (bruikbaar, maar ik heb nog een aantal verbeteringen in gedachte)
- inloggen met MSN messenger login + paswoord.. hoewel dit in de praktijk weinig nut zal hebben want microsoft blokkeert dit vanaf oktober.

Waarom ziet het er dan niet uit?
- Ik heb icoontjes nodig voor de verschillende categorieën
- de layout moet nog afgewerkt worden

Wat moet er nog gebeuren?
- De bestaande handleidingen omzetten in het texcode formaat
- Vertalingen: dont worry, ik kan wel ergens een nederlandstalige vertaling op de kop tikken, en het is veel minder werk dan bij postnuke
- nieuwsoverzicht

Beslissingen die genomen moeten worden:
- We verzamelen de hoofdpunten van verschillende belangrijke nieuwssites, met links naar het volledige artikel (wreed handig, al zeg ik het zelf, nu moet ik maar een pagina bekijken om een overzicht te hebben). De vraag is nu hoe we dit gaan invoegen op de site:
-> wat allemaal weergeven? datum/tijd, titel, korte inhoud?
-> hoe al deze items voorstellen?
Ik zou alles groeperen per dag, met de tijd ervoor. Van de korte inhoud ben ik nog niet zeker, dit is meestal niet veel duidelijker, en de pagina zal nu al groot genoeg worden, er misschien een instelling van maken? We zouden dit kunnen doordrijven en elke gebruiker laten beslissen van welke sites ze het nieuws willen zien.

- Wat doen we met het forum? Invisionboard is nice, maar heeft zoveel opties dat het me eerder gebruiksonvriendelijk begint te worden voor de meesten + we hebben al die features toch nooit nodig + der zitten nogal wat cross site scripting bugs in.
Het drupal forum lijkt me wel iets, het heeft meer weg van een mailinglijst of nieuwsgroep van opmaak. Een standaard forum is een platte lijst, wat nogal overzichtelijk kan worden - wie antwoordt nu waarop? het drupal forum heeft dezelfde vorm als opmerkingen op een nieuwsbericht enzo, je kan op elkaars opmerkingen antwoorden en deze worden dan gegroepeerd weergegeven.

- Gaan we gebruikers blogs laten houden? Het lijkt me wel iets, in het begin vindt ge een weblog bijhouden tijdsverlies, maar het wordt verslavend ;)

Nog een aantal interessante weetjes ;)
- Mensen die jabber gebruiken kunnen hun jabber id gebruiken om in te loggen, het is niet nodig van te registreren etc..
- idem voor mensen die een account hebben op een andere drupal site
- we kunnen mensen hun eigen gallery met afbeeldingen laten hebben, natuurlijk enkel voor mensen die we vertrouwen, onze webruimte is ook maar beperkt tot zo ongeveer de helft van wat we gebruiken ;)
- je kan reageren op handleidingen voor extra uitleg of correcties
- je kan zien welke opmerkingen je al gelezen hebt en welke nieuw zijn
- je kan zien wat er veranderd is sinds je laatste bezoek (nieuwe opmerkingen / tips / handleidingen / ..)
- Iedereen die z'n mening nu niet zegt trakteert mij op de volgende meeting een palmke ;)

--

"I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone." -- BS.

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer