Schoonheidsfoutjes PcWereld Versie 3

40 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Ronneke
Beheerder
Punten: 1394

De overdracht van de website is nogal in een sneltempo moeten gebeuren door verandering van host en onvoorziene problemen. Er zullen dus zeker nog zaken zijn die niet behoorlijk werken.
Meld daarom hier de schoonheidsfoutjes. Zo weet onze local god weer wat gedaan. :)

--

Good judgement comes from experience, and experience comes from bad judgement

afbeelding van Ronneke
Beheerder

- in woordenboek blijkt de <sup>-tag niet te kennen. Daarme staat er in Angstrom 10 -10m ipv 10 tot de macht -10. Dus zal de <sub>-tag waarschijnlijk ook niet gesupporteerd worden. Mogelijks om dat aan te passen?
- Nog in woordenboek blijken de figuren weg te zijn, mss te wijten omdat de links er nog niet zijn?

--

afbeelding van Local God
Bezoeker
Punten: 25
  • <sup> tag: fixed.
  • images: nog te doen, die zijn tijdelijk verwijderd geweest bij het overzetten omdat image gallery toen nog niet werkte.
afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

* Misschien is het gelinkt aan het woordenboek, maar ik merk dat er geen Avantars meer aanwezig zijn in het forum

* Wat me daarnet op viel is dat er enkele listboxen over de scheidingslijn gaan hier op 't scherm
Voorbeeldje: http://users.pandora.Be/Weazle...elding.jpg
Is dat normaal?

In ieder geval vind ik de vernieuwde site prachtig en overzichtelijk :)

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van Local God
Bezoeker

hebt ge dat nog altijd voor dat die boxes te breed worden? Ik hoop een beetje dat internet explorer last had met die comment box onderaan, het is nogal lastig bugs te fixen als ge ze zelf niet kunt reproduceren - ik heb de eer geen internet explorer op m'n pc te hebben :)

Avatars bestaan nog niet, de site moest daarvoor wat te snel online gaan

afbeelding van Anoniem
Anoniem
Bezoeker

Gisteren mijn oud pctje te koop aangeboden in forum, gecheckt of alles werkte.
Vandaag: niets meer van te vinden.
Forum was: Kopen en verkopen

afbeelding van Ronneke
Beheerder

Hallo,

Waarschijnlijk was de overdracht van het forum reeds gebeurd en is uw bericht niet op de nieuwe site. Beste is mss het eens opnieuw te posten. Sorry voor het ongemak

--

afbeelding van Ronneke
Beheerder

Raar, maar onder IE6 heb ik het niet. Eens mijn favorietenbox links geplaats en alles was perfect inorde.

--

afbeelding van Dextro
Bezoeker
Punten: 1268

Kheb nog een paar puntjes voor discussie :)

1. Geen style attribuut bij sommige dingen in menubalk bovenaan
2. blogs vertalen als weblogs? is da goed?
3. Nieuws op home maken geen gebruik van algemene (taal)variabelen
4. nieuwslinks openen in zelfde pagina -> target="_blank"
5. verhaal vs handleiding, wat is het verschil?
6. pcwereld.be lijkt een forward, geen echt domeinnaam. Het blijft bovenaan staan. :)

afbeelding van Local God
Bezoeker

Dat is zelfs al niet meer nodig, ik dacht dat ik alle posts had overgezet maar die was blijkbaar nog gemaakt nadat ik de database had overgezet. Bij deze is die topic ook gekopieerd.

afbeelding van Local God
Bezoeker

1. zoals welke? en is dat een probleem, theme is nog erg onderhevig aan veranderingen
2. goed genoeg, blogs en weblogs zijn toch synoniemen
3. TODO :) zal dat direct eens aanpassen
4. idd een punt voor discussie ;)
5. intern enorm veel. verhalen dienen om nieuwsitems te posten, handleiding voor handleidingen en tips. Het grote verschil zijn de filters die erop toegepast worden, op handleidingen wordt de texcode filter toegepast - hoe die texcode er juist uit ziet moet ik nog ergens samenvatten :)
6. pcwereld.be komt terecht op deze site indien de dns servers van de provider al geupdate zijn, maar alle links die verder door de site geproduceert worden gaan naar pcwereld.oph.nl. Dit is maar tijdelijk totdat alle dns servers zijn aangepast, sommigen (zoals die van de KULeuven) bevatten nog het oude adres en komen op de vorige server uit, die forward automatisch naar deze site.

afbeelding van Ronneke
Beheerder

De zoekfunctie lijkt niet gekoppeld te zijn met het woordenboek?

--

afbeelding van Ronneke
Beheerder

Als ik de tip http://pcwereld.oph.nl/node/view/319 bekijk blijkt in de code dat emle lijn een extra <BR> heeft. In de edit-mode van dezelfde tekst lijkt de weergave echter wel goed te zijn???

--

afbeelding van Scott
Beheerder
Punten: 1420

Dat komt omdat die code zowel newlines als &lt;br&gt; tags bevat, ik weet niet hoe dat op de vorige site werd afgebeeld maar eens dat aangepast is naar het nieuwe formaat zal zoiets geen probleem meer mogen geven :)

--

"I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone." -- BS.

afbeelding van Weazle
Beheerder

Effectief, thuis onder IE6 heb ik het ook niet
Onder IE5.5 met Win2000 kwam het dus wel voor.

--

afbeelding van Weazle
Beheerder

't is niet dat ik wil mierenneûken ze maar op verschillende plaatsen is er een superklein lettertype

Bijvoorbeeld bij: http://pcwereld.oph.nl/node/view/47
"msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7" is echt wel superklein :)

(Maar ik vermoed dat je dergelijke dingen al wel in gedachten had om iets groter te zetten :) )

--

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718

Waar bevinde nu de nieuws items van de vorige site? Ik zie nu wel andere nieuws staan, maar niet van pcw zelf...

Groetjes Mibe

--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

afbeelding van Mibe
Beheerder

Gisteren reeds vermeld:

Server error 500 met als melding:

The server closed the connection while reading the response. Contact your system administrator. (SERVER_RESPONSE_CLOSE)

Dit meestal bij het aanroepen van verschillende pagina's rap na mekaar.

--

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

afbeelding van Mibe
Beheerder

Kan ik de eerste week gene popupke verschijnen met de melding dat de site vernieuwt is, maar de topics, forum en users wel degelijk dezelfde zijn? Mss een kort uitleg over de aanpassing en evaluatie.

Ander punt:

Bij het posten van dit bericht werd ik geforward naar een topic die ik voorheen had gelezen. Heeft dit te maken met history of coockies?

--

afbeelding van Scott
Beheerder

Voor het nieuws heb ik geen tijd gehad, de archieven daarvan zijn toch niet zo nuttig, weinig mensen zijn geinteresseerd in oud nieuws :)
We waren toch van plan van de focus van de posts op de frontpage te veranderen, nieuws is er genoeg door de headlines, eerder in de richting van meningen of interessante forum topic die naar de frontpage worden gepushed.

--

"I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone." -- BS.

afbeelding van Scott
Beheerder

Ik vind het lettertype over het algemeen nogal klein, maar ik ga er niet aan prutsen zolang ik geen internet explorer in de buurt heb om te testen, zo'n dingen zijn nogal delicaat - het kan ook aan de instellingen van mijn fonts liggen ;)

Voorlopig kunt ge de zoom functie van uw browser nog gebruiken, maar dat is natuurlijk slechts een tijdelijke oplossing :)

--

afbeelding van Dextro
Bezoeker

Ik denk dat het beter is om te maken dat eerst alles goed werkt en alles vertaald is enzo, voor we zo iedereen wakker maken dat PcWereld.be vernieuwd is.

afbeelding van Scott
Beheerder

Bij deze is dat ook in orde gebracht

--

afbeelding van Ronneke
Beheerder

Indien ge een tip opent en op beheer klijkt, blijkt dat de rechterkolom deels overlapt en daarmee is de schijfbalk van berichtext nauwelijks zichtbaar en gaat de cursor soms in de rechterkolom

--

afbeelding van blendix
Bezoeker
Punten: 76

- Er is teveel spacing onder de titels van de blocks in de rechterbalk.
- Nieuwe forumonderwerpen zijn overbodig, aangezien Nieuwe forumonderwerpen toch Actief zijn. Tweemaal hetzelfde forumtopic in dezelfde block is overbodig. Ik vraag mij trouwens ook af of de forum topics tussen de top nodes moeten staan.
- smiley lijst ziet er een beetje rommelig uit, mss doen met tabel
- zijn er niet teveel newsfeeds? mss enkele die oninteressant nieuws brengen eruit gooien
- volgens mij moeten we handleidingen en tips en faq samengooien
- meer spacing tussen titels op newsfeeds pagina nodig

(mogelijk fix ik enkele hiervan zelf, maar heb nu ff geen tijd)

afbeelding van Scott
Beheerder

Er zat nog een foutje in de css die enkel bij internet explorer lastig deed (rara, hoe zou dat toch komen ;)).
Controleer eens of dat nog voorkomt, zoniet beschouw ik dit als gefixed :)

--

afbeelding van Scott
Beheerder

- fixed
- niet mee akkoord, enkel juist nadat een nieuwe post geplaatst is, is die actief. Dat blijft niet noodzakelijk zo.
- TODO :) Ik heb hier overlaatst een theme functie van gemaakt dus das goed doenbaar, ben nog aan het zien of ik daarop kan laten klikken en die dan direct invoegen in het comment venster
- net goed vind ik, komen ongeveer rond 1 pagina nieuws per dag
- Ah, de eeuwige discussie waar ik geen antwoord op kan geven
- done

--

afbeelding van blendix
Bezoeker
Punten: 76

Wat betreft de handleidingen en tips & faq. Het was niet bepaald de bedoeling de discussie daarover opnieuw te beginnnen :evil:. Het leek mij gewoon beter deze op 1 pagina te zetten. Nu staat er op beide pagina's z'on klein beetje tekst.

Volgens mij is het toch beter om Nieuwe Forumonderwerpen weg te laten. Dan is er plaats voor een tientaal Actieve Forumonderwerpen, waartussen de nieuwe dan ook wel zullen voorkomen. Tzijn in feite allemaal maar details hoor, ge ziet maar.

Het valt mij trouwens ook op dat het browsen door de website een stuk aangenamer is met die blocks aan de rechterkant.

afbeelding van Mibe
Beheerder

Als je iets post, wordt eerst een preview getoont, daarna kan je saven, en kom je terecht bij de topic.

Werkt goed, maar post ik daarna nog iets, wordt ik na te saven geforward naar de eerste bewaarde topic. Is dat door coockies?

--

afbeelding van Scott
Beheerder

Die informatie werd idd (zover ik kon zien zonder goede reden) in session data opgeslagen, ik heb dit wat aangepast. Hopelijk werkt het nu wel goed en heb ik niets anders kapot gedaan ;)

Laat maar iets weten als het nog voorvalt.

--

afbeelding van Dextro
Bezoeker

<blockquote>Volgens mij is het toch beter om Nieuwe Forumonderwerpen weg te laten. Dan is er plaats voor een tientaal Actieve Forumonderwerpen, waartussen de nieuwe dan ook wel zullen voorkomen. Tzijn in feite allemaal maar details hoor, ge ziet maar. </blockquote>

Hier ben ik eigenlijk ook wel voorstander van.

afbeelding van Dextro
Bezoeker

<ol>
<li>het quoten van een tekst van iemand anders met behulp van blockquote vind ik wat zwak weergegeven dat het een quote is van iemand.</li>
<li>een list maken in een list met behulp van die textcode zorgt voor iets messie ;)</li>
<li>Wat is nu het verschil tussen een verhaal, een statische pagina en een handleiding? een verhaal lijkt mij voor de tips-faq, een handleiding, jah, voor een handleiding ;). Maar die statische pagina?</li>
</ol>

afbeelding van Scott
Beheerder

1. het is waarschijnlijk niet erg duidelijk dat er hier bbcode tags kunnen gebruikt worden [ quote ] bla bla [ /quote ]:

Citeer:
bla bla

De opmaak ervan is nog niet erg opvallend, maar zo zijn er nog veel zaken waarvoor css moet gemaakt worden. Verder lijkt me het niet zo belangrijk, quotes worden gebruikt op ordinaire platte forums om aan te geven op wie z'n bericht je reageert, de reacties hier zitten al in threads dus is het minder nodig van te quoten (wat natuurlijk niet betekent dat het totaal onnuttig is geworden).

2. Ik heb een oplossing in gedachten, maar ze is niet zo simpel, later eens proberen. Ge moogt natuurlijk altijd zelf een oplossing voorstellen :P

3. Een verhaal zijn de story's op de vorige sites. Handleidingen zijn de docs van de vorige site (dus ook voor tips-faq), Van inhoud zijn ze eigelijk gelijk aan de verhalen maar er worden andere filters op toegepast, handleidingen worden door de texcode filter gehaald, andere types niet.
Statische pagina's zijn iets speciaal dat in de vorige site niet bestond, het is iets dat je maar weinig zal gebruiken. Het idee is van niet voor alles nieuwe modules te moeten schrijven maar ook nieuwe pagina's (html of php) op een eenvoudige manier te kunnen toevoegen. Het contact formulier dat ooit nogeens terug zal verschijnen zal waarschijnlijk wel op die manier gebruikt worden :)
Het nut van de verhalen is nu natuurlijk ook al sterk afgenomen, we kunnen momenteel zowat alles naar de frontpage sturen, dus we zien nog wel in hoeverre we die dingen echt gaan gebruiken.

--

afbeelding van Scott
Beheerder

Ik ben niet zo voor democratieën, dat betekent altijd dat ik meer werk krijg ;)
Maar nu zijn er dus enkel actieve topics en geen nieuwe meer.

--

afbeelding van Scott
Beheerder

Ik ben erin geslaagd terug een oude ie5.5 te installeren op mijn pc en ik kreeg ook zoiets lelijk, dat zou nu niet meer mogen gebeuren :)

--

afbeelding van Mibe
Beheerder

Is er nog een email notify, bij het posten in de forum? Vond dit wel handig!

--

afbeelding van Ronneke
Beheerder

- node 195, in een list is de tweede zin nu niet zo schoon
- bij een /comment/reply/234 van Mibe, heb ik een edit gedaan en bewwart, zag dat er nog een foutje erin stond en weer een edit en bewaren. Nu blijkt die reply weg te zijn.
- Na eerste edit van die reply werd [emp] niet omezet en bleef zo op scherm staan, idem voor [/emp]
- nog een extra vraag: is er een overeenkomstige bb-tag voor &lt;ol&gt;?

--

afbeelding van Weazle
Beheerder

Op deze link ( http://www.pcwereld.be/node/view/1236 ) zie ik dat anoniem posten nog actief staat (Toegevoegd door Anoniem op zondag, 16 november, 2003 - 22:18).

Is dit nog steeds zo en blijft dit ook zo?

gr

Weazle

--

afbeelding van Scott
Beheerder

Anoniem posten staat (voorlopig) idd nog aan. We zien wel wat er gebeurd, als ik me niet vergis hadden we het vroeger maar voor enkele forums aan staan omdat er altijd lastige kindjes waren die zich niet gedroegen omdat ze dachten dat ze anoniem waren. Anoniem op het internet, what a joke ;)

Ik laat het voorlopig aan staan, we zien wel wat het geeft, tenzij hier teveel protest tegen komt.

--

afbeelding van Scott
Beheerder

Voorlopig nog niet, maar ik was van plan om dat nogeens te bekijken (was van plan betekent dat de projectjes die ze mij hier allemaal opdragen nogal veel tijd in beslag nemen). Er is ergens een notify module, ik zal eens kijken of ik die kan gebruiken :)

--

afbeelding van Ronneke
Beheerder

1) icoontjes (file, map) worden niet weergegeven.
2) node 320 is omgezet naar bb-tags maar blijkt zich niet aan de afmetingen te houden. Hij zet de volledige zin op één lijn met het gevolg dat de rechter tabel compleet buiten het scherm ligt. Dit zou begonnen zijn na invoering van die iconen, want de vorige tekst(en) lijken wel goed te zijn (bijv node 283 is voordien) aangepast

--

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer