gegroet
Ik heb een nieuwe computer met os vista premium.
De andere computer heeft een os XP
Ik zou graag al mijn mailadressen vanuit de compter met os XP naar de computer met het os vista migreren.
Hoe moet ik het best doen
Erik Tys
Een emailadres is onafhankelijk van os of computer, dus er valt helemaal niets te 'migreren'. Als je onder Vista naar http://www.gmail.com surft en je aanmeldt dan krijg je dezelfde emails te zien als onder XP omdat die via de Gmail server aangeleverd worden. Wil je alle gedownloade emails overzetten dan consulteer je best de Thunderbird FAQ. Voor de rest kan je best de 'Wizard bestanden en instellingen overzetten' gebruiken die standaard bij XP zit denk ik, hoewel ik daar zelf nog nooit gebruik van gemaakt heb.
Succes!
Het gaat hier waarschijnlijk wel over e-mailadressen in een adresboek, geen accounts...
Komt nog steeds op hetzelfde neer, hoewel je, als je echt de puntjes op de spreekwoordelijke i wilt zetten, dit moet nuanceren. Sommige services, bv. Hotmail en Yahoo! Mail, koppelen adresboek en alle emailadressen erin eveneens aan de account, m.a.w als je op Vista inlogt op Hotmail dan kun je direct je hele adresboek opvragen.
Minder gesofistikeerde services bieden deze ondersteuning echter niet, en als je een lokaal adresboek bijhoudt (d.w.z niet op een server) zoals in Thunderbird dan zal je inderdaad wel manueel moeten overzetten, daar heb je uiteraard gelijk in aomlives. Hiervoor consulteer je dan best de documentatie van de software waarmee je je adresboek beheert.
Niet moellijk maken aub...
Importeren, Adresboek, uit OE6 en verwijs naar de wabfile die meestal
onder c:\documents and settings\USERNAME\Application Data\Microsoft\Address Book
Indien Microsoft outlook: Importeer PST file uit c:\documents and settings\USERNAME\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
(outlook.pst file meestal)
groetjes Mike