Multimedia Audiocontroller...

10 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Doesjka
Bezoeker
Punten: 9

Hallo,

ik heb men pc nu ongeveer een jaar en dacht laat ik hem eens formatteren want er zat eigenlijk wel erg veel troep op..Ik had eerst windows XP Pro met service pack 1 en 2...Na het formatteren weer windows XP erop gezet met beide service packs..Eigenlijk alles doet het nu alleen ik heb geen geluid..

Ik kijk dus bij hardware en er staat een vraagteken bij multimedia audiocontroller....Ik op het internet zoeken naar een driver hiervoor..Opeens zie ik een programma die het op het internet voor je opzoekt..Dit heet ''Driver Wizard''...Zo gezegt zo gedaan ik download dus de driver voor men audio controller..

(82801 EB/ER (ICH5/ICH5R) AC'97 Audio Controller) en hij zegt dat ik deze nodig heb (Realtek wdm_a354a.zip) dus ik heb die gedownload en ik wil hem installeren..Is hij bezig met het installeren zegt hij dat het niet overeenkomt met XP en vraagt of ik door wil gaan of dat ik de installatie wil stoppen..Nou ik weet eigenlijk zeker dat het die driver is dus ik zeg toch doorgaan...Is hij bijna klaar start hij men pc opnieuw op...

Dan maar een andere optie:

apparaatbeheer rechtermuisknop bij de vraagteken en stuurprogramma bijwerken dan heb je keuze om via wupdate te zoeken naar de driver..Ik zeg ja en zoek hij precies dezelfde driver op als eerder verteld...En dan weer hetzelfde liedje..PC valt weer uit..

Naar mijn idee heb ik eigenlijk alles al geprobeerd dat je kan doen...Maar zou iemand mij kunnen helpen bij dit probleem???

Beetje meer info van men pc:

Systeem:
Microsoft Windows XP Professional
Versie 2002
Service Pack 2

Computer:
Intel(R)
Celeron(R) CPU 2.40 GHz
Kloksnelheid: 2.39 GHz, 512 MB

Graag hulp en alvast bedankt!!

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10105

Probeer anders eens met de driver, die je kan downloaden op deze link

groetjes

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van Doesjka
Bezoeker

Ik heb um gedownload en er zitten 2 bestandjes in:

een systeembestand en een bestand met setup gegevens..hoe kan ik dat installeren?

afbeelding van misterD
Moderator
Punten: 2652

Wel ge gaat naar Apparaatbeheer in Deze Computer, dan klikt ge met je rechtermuis op die ? van 't audioapparaat, en doet ge stuurprogramma bijwerken of iets dergelijks, en dan ga je naar dat maptje waar ge die setup gegevens hebt opgeslaan, dit moet werken ;)-

--

oude nickname: eclipx

afbeelding van Doesjka
Bezoeker

ik heb nu gedaan via...apparaatbeheer..zelf kiezen en toen de map gekozen...dan geeft hij precies dezelfde driver waarbij hij telkens mislukt...en dat heeft hij dus ook gedaan...vindh te echt heel raar...:'(

afbeelding van misterD
Moderator

Heb je nog de cd van 't moederbord/kaart nog? Probeer anders het zo eens te installeren

edit: WooW :), dit is mijn 200ste post :D

--

afbeelding van Doesjka
Bezoeker

was heel ff tour kijken (A)!!

ga nu ff kijken of het via cd van moederbord kan als het goed is had ik dat al gedaan maar we zullen zo zien!!

afbeelding van Doesjka
Bezoeker

Whoehoe!!!!

hij doet ut....moest idd via die cd installeren!!

Super bedankt voor jullie hulp!

Groeten Doesjka

afbeelding van misterD
Moderator

Hehe :), tof dat 't nu werkt

--

afbeelding van PJ_9911
Bezoeker
Punten: 833

waaw dit is mijn 300dste post en geil da we staan ;)

edit: sorry voor de uitschuiver maar kon het toch niet laten :P

afbeelding van misterD
Moderator
Citeer:
waaw dit is mijn 300dste post en geil da we staan ;)

edit: sorry voor de uitschuiver maar kon het toch niet laten

Gefeliciteerd :D

Gisteren zat ik aan mij 200ste post :)

Maar dat komt, omdat ik bijna een half jaar niet actief ben geweest hier :(

--

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer