Hoi allemaal,
Probleem: Heb gisterenavond mijn pc eens geformateerd, na meer dan een jaar goed te draaien werdt hij nu toch wel wat trager en er stond veel rommmel op die niet meer nodig was.
Had me een Unattended cd van mijn legale XP versie gemaakt en dit geinstalleerd.
Alles werkt behalve mijn LAN verbinding en kan dus geen verbinding maken met mijn router en bijgevolg ook niet op internet.
De enigste verbinding die erop komt is die 1394 verbinding aan 400Mbps.
Heb al geprobeerd om een nieuwe verbinding op te zetten via de wizard maar dit lukt ook niet.
Had die Unattended cd getest met VMWare en daar werkte alles prima, ook de internet verbinding.
Ben nu online door een liveCd van Kubuntu te gebruiken. Hier werkt alles perfect mee en kan ik dus wel op het net(via de router), us ik denk niet dat het probleem bij mijn pc zit.
Hoe komt het dat het nu niet werkt en wat kan ik eraan doen? Misschien nog eens opnieuw installeren van XP? 
Mvg,
Stieven
Dit simpelweg omdat uw netwerkkaart moet worden geinstalleerd via uw drivercd.
Info @ http://www.pcwereld.be/node/4609
Groetjes
Hoi Mibe,
Bedankt voor de snelle reactie.
Wat je zegt lijkt me ergens wel logisch maar hoe komt het dan dat het in VMWare wel allemaal zo werkte? Heb toen geen drivers extra moeten installeren. En de XP in VMWare had zijn eigen IP-adres, gekregen van de router.
De netwerkpoort zit mee op het moederbord, dus ik veronderstel dat de drivers ergens mee op de cd van het moederbord zitten?
Mvg,
Stieven
Werkt die VMware op diezelfde pc? Vmware heeft wel een eigen virtuele netwerkkaart, maar zou idd toch moeten gebruik maken van uw fysieke ook.
Als u kijkt in apparaatbeheer, zie je daar iets met een ? of indien niet, wat staat er bij netwerkadapters?
Groetjes
Alles ok hier 
Waren inderdaad gewoon de drivers die ontbraken.. Dom dom dom 
Was een beetje in de war omdat het op VMware dus wel zo werkte. En die stond inderdaad op dezelfde pc.
Heb nu een dual boot met XP en Linux Kubuntu.
Nog enkele kleine dingen in Linux die moeten opgelost geraken maar dat lukt wel..
Kun je hier ook Linux vragen stellen of is dit echt wel meer voor Windows?
Bedankt voor de hulp Mibe.
Mvg,
Stieven
Linux vragen mogen uiteraard altijd gesteld worden en deze zullen beantwoord worden door een beperkter publiek
. Start wel een nieuwe topic erover.
Groetjes