Als ik de PC opstart dan krijg ik een scherm met verschillende opstartmogelijkheden zoals veilige modus, normaal enz. Als ik een van die keuzes kies dan gaat die wel iets verder maar een scherm erna start hij alweer opnieuw op en komt hij daar weer bij dat scherm met opstartmogelijkheden en ik kan op die manier dus niet op het bureablad komen. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
Ik heb reeds van cd Windows XP opgestart en vervolgens voor repair gekozen. Dan heb ik chkdsk /p uitgevoerd, maar de pc gaf het volgende: "er zijn één of meerdere onherstelbare problemen op de schijf"
Wat kan ik nu nog doen?
Is formatteren en xp opnieuw installeren de enige resterende mogelijkheid?
Kan ik alsnog aan mijn data geraken?
Alvast bedankt
Ik denk dat je best met die hdd naar een andere pc gaat en uw data overzet.
Die meldingen wijzen meestal op hardwarematige fouten, en zou deze schijf dus niet meer vertrouwen. Uiteraard als uw data veilig is, kunt u proberen met de herpartioneren en te formateren. Het zal snel duidelijk worden als er opnieuw problemen ontstaan.
Succes
niet direkt panikeren,geraak je in je bios?ken je daar wat van?zo niet probeer eens de batterij die op het moederbord zit voorzichtig te verwijderen,eerst alle stroomtoevoer verwijderen je pc volledig los koppelen ,leg batterij op zij duw op de start knop om de resterende stroom weg te doen..... steek je batterij na een uur terug in ,alles terug aankoppelen opstarten in veilige modus lukt dat en ondervindt je geen problemen meer ....ok...nog problemen probeer sijsteemherstel naar vroegere datum waar alles werkte om je hd te testen bestaan verschillende tools betalend en free bv; nero geef zo een tool ....
natuurlijk kan er bv; je ramlatje of ander hardware losgekomen zijn ...controleerd dat eerst
sorry voor mijn reaktie ben hier nieuw en vind hier niet alles direkt
en reageer op een reaktie op je post en ken niet het ganse verhaal he....
hopend dat je pctje weer in orde komt...viruz alias hackyhaha in belgie
Ik geraak wel in de bios, want ik heb reeds van de windows xp cd opgestart, maar ik zal eens controleren of alles nog goed vast zit.
Bedankt voor het advies. Ik zal jullie raad opvolgen.