Heel graag zou ik Vista aanschaffen als besturingssysteem, maar ik heb nog enkele vragen die opgeslost moeten worden om de juiste versie te kunnen kopen. De meest uitggebreide versie, Ultimate, staat op het verlanglijstje!
Wat is het verschil tussen deze twee versies?
Waarom is het beter de ene versie, al dan niet de andere, aan te schaffen?
Welke hardware is noodzakelijk om 64bits te draaien?
64bit? 64 bit processor
Kan er mij iemand meer info geven ivm het verschil tussen 32bits en 64bits?
Een mooi uitleg van MS zelf, al gaat het hier over de XP versie.
http://www.microsoft.com/nethe...fault.aspx
Er is dus geen verschil in het systeem zelf, enkel in de motor op de achtergrond. Visueel zijn er geen verschillen, uw keuze zal enkel afhangen van uw hardware.
Een 64 bit Vista kan niet draaien op een 32 bit, omgekeerd wel, een 32 bit draait overal op
http://www.microsoft.com/nethe...fault.aspx
Er is dus geen verschil in het systeem zelf, enkel in de motor op de achtergrond. Visueel zijn er geen verschillen, uw keuze zal enkel afhangen van uw hardware.
Een 64 bit Vista kan niet draaien op een 32 bit, omgekeerd wel, een 32 bit draait overal op
Het is mss een Noob vraag, maar hoe zie ik of mijn windows 32 of 64 bits is. Staat niet op die site vermeld want daar heb ik op gekeken..
*UPDATE* zie net dat ik 32 bit heb, het stond bij apparaatbeheer; VSO devices. Kan da?
Ik denk gewoon bij winver (uitvoeren, winver)
resulting dialog box does not _explicitly_ state that you have "Windows
XP 64-Bit Edition" or "Windows XP Professional x64 Edition," then you
have a 32-bit OS.
Aub
resulting dialog box does not _explicitly_ state that you have "Windows
XP 64-Bit Edition" or "Windows XP Professional x64 Edition," then you
have a 32-bit OS.
Aub
Thnx, Mibe en Weazle
en hoe weet je juist of je systeem 64-bit kan draaien of niet?
Heeft te maken met je processor en moederbord
Volgens mij kan je dat zo nakijken:
- Start - Uitvoeren
- typ cmd en druk op ok
- typ wmic (+enter) en wees even geduldig
- typ cpu en enter
Volgens mij kan je 32 of 64 bit processer herkennen onder het veldje AddressWidth en DataWidth
groeten,
Weazle
Hmm weazle bij adresswidth staat er 32 en bij datawidth 64 en bij description staat er "x64 family 15 Model 4 stepping 7"
Wat is het nu?
Waarom heb ik toch altijd zulke kleine problemen?!?
Hieruit blijkt dat dus niet alles deftig wordt herkend.
Kijk anders gewoon eens onder
Start - Uitvoeren - typ msinfo32 (+ok)
Welke zaken kan je daar zoal terugvinden?
groeten,
Weazle
Heeft te maken met je processor en de lengte van zijn registers. De laatste keer dat ik mijn cursus controleerde stond er niet bij dat het moederbord er iets mee te maken had.
Wat is het nu?
Waarom heb ik toch altijd zulke kleine problemen?!?
Omwille van het feit dat je adresswidth 32 is heb ik toch een groot vermoeden dat je cpu 32-bit is maar die description spreekt me dan weer tegen.
Download gewoon een tool zoals CPU-Z, dan weet je direct alle gegevens van je CPU en weet je of zéker of hij 64/32-bit is.
Ja, inderdaad.
Amai, Vista Ultimate...Daar heb je toch ook een aardige stuiver voor betaald?
In today's usage environment, processor speed alone is not enough to ensure a great experience. Today users require the power of simultaneous computing found in a dual core processor. An Intel dual-core processor delivers consumer value by providing additional computing resources that expand the PC's capabilities and provide platform-level advancements for consumers in the form of higher throughput and simultaneous computing. With an Intel Pentium D processor users may perform multiple tasks such as digital rendering and gaming all while running virus scan or other background tasks seamlessly.
Product Description: Intel Pentium D 915 / 2.8 GHz processor
Product Type: Processor
Processor Type: Intel Pentium D 915
Multi-Core Technology: Dual-Core
64-bit Computing: Yes
Compatible Processor Socket: LGA775 Socket
Processor Qty: 1
Clock Speed: 2.8 GHz
Bus Speed: 800 MHz
Manufacturing Process: 65 nm
Cache Memory: L2 Advanced Transfer Cache - 4 MB ( 2 x 2 MB )
Features: Intel Extended Memory 64 Technology, Execute Disable Bit capability
Compatible Slots: 1 x processor - LGA775 Socket
Manufacturer Warranty: 3 years warranty
Bron.
Volgens mij is 't een 64bit processor.
Hier (Eigenschappen Computer) is het ook duidelijk vermeld:
Op de doos van mijn moederbord staat: '64 bit support'. Waar zou dit anders goed voor zijn dan?
Dat het MOGELIJK is een 64 bit processor in te steken vermoed ik.
Ten eerste antwoord op Dickbrewer, ik heb geen cent betaald voor m'n ultimate! Raar hé de mensen van technet hebben me een 3 maand lange trail subscription gegeven!
Waarom? ik weet het niet 
En ik kon daar ook allerlei Keys voor andere programma's en besturingsystemen in allerlei talen halen, allemaal gratis 
Reden: weet ik nog altijd niet 
Ondertussen hoef ik de reden zelfs niet te weten, ik heb er goed van geprofiteerd 
Dit hier is allemaal legaal
:
En bij de afbeelding van Mibe:
Ik denk dat het mogelijk is om op een 64-bit systeem 32-bit OS kunt plaatsen maar niet omgekeerd.
Dus bij mij staat er natuurlijk 32-bit besturingssysteem!
Kan er iemand me AUB nu zeggen welke bit systeem ik heb?
Liefst voor 1 maart want dan vervalt m'n technet abbonement en kan ik namelijk de 64-bit van ultimate niet downloaden !!
Met vriendelijke groeten!! 
Ciao
Hmm, Intel Pentium D is volgens mij geen 64-bit ze, zie es bij Intel bij type cpu zelf, dit zal enige zekerheid bieden.
Hier staat er degelijk dat alle pentium D 64-bit ondersteunen of ben ik verkeerd?
Volgens mij ook.
Volgens mij zijn alle processoren op Socket 775 64bit hoor.. Zelfs de Celeron D van m'n broer
ik heb een piv3,4 op lga775, maar is zeker geen 64bit
Sorry had me vergist.. :$
Alleen de versies met 2mb cache van de p4 schijnen 64 bit te zijn..
http://www.webwereld.nl/articles/30781
En celeron D ondersteund wel 64 bit zo te zien...
http://tweakers.net/nieuws/37845/Intel-completeert-64bit-aanbod-met-nieu...
Ok zo te zien moet ik de x64 bit versie installeren van Vista!
merci en ciao!
Ey mensen wat voor een verschil zou er zijn als ik de 64-bit editie installeer??