Linux kwijt na herinstallatie XP

4 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Stieven76
Bezoeker
Punten: 125

Hoi all,

Ik heb een tijdje geleden XP opnieuw geinstalleerd. Ik hab een dualboot systeem Linux Kubuntu met XP.
Natuurlijk kan ik nu dus niet meer opstarten met Linux aangezien de bootloader van XP die van Linux niet herkend.
Kan ik hier iets aandoen zodat ik terug aan de Linux kan?

Mvg,

Stieven

afbeelding van Bla
Bla
Bezoeker
Punten: 114

Probeer uw grub te herinstalleren. Indien je in het bezit bent van een livecd is dit geen probleem. Zonder livecd heb ik momenteel nog geen enkel idee.

Laat me eerst nog een beetje zelf rondkijken hoe je dit juist oplost en ik post m'n antwoord deze avond misschien nog wel.

--

Java en cobol crasher.

afbeelding van FlorH
Bezoeker
Punten: 746

Je moet inderdaad Grub opnieuw installeren. Volgens meerdere sites die ik op google vond gaat dat inderdaad met de cd - die eveneens dient als liveCD. Als je wil, kan ik de cd van kubuntu opsturen als je je adres doorgeeft en als je de verzending terugbetaald.

Misschien zijn er ook wel andere oplossingen. Ik - en dat kan jij ook proberen - zal nog wat verder snuffelen met google. Ik denk dat er ook wel een diskette is die Grub kan vervangen ofzoiets dergelijk.

afbeelding van FlorH
Bezoeker
Punten: 746

Heb verder gezocht:

Om Grub opnieuw te installeren:
-LiveCD booten
-Uitvoeren: << sudo grub-install (hd0,0) >>

En dat zou het moeten doen, ik weet niet zóó veel van linux, maar mijn kennis zegt dat dit waarschijnlijk wel werkt.

afbeelding van Bla
Bla
Bezoeker
Punten: 114

klopt hoor

--

Java en cobol crasher.

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer