Wachtwoord Xp

12 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Vasco2608
Bezoeker
Punten: 5

hallo

Ik heb op mijn Pc twee keer Windows XP geïnstalleerd. nu is het probleem dat van 1 systeem alle paswoorden ben vergeten zowel van mijn accounts als administrator.
Is er een mogelijkheid om van mijn tweede versie mijn eerste versie te herstellen of paswoord te wissen?

Vasco

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718
--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

afbeelding van Vasco2608
Bezoeker

heb ik al gelezen maar dan zie ik alleen de paswoorden van de verie waar ik wel op kan inloggen de tweede installatie kan ik hiermee niet zien

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Punten: 1301

Even omgekeerd redeneren dan. Je zei dat je 2 WinXP kopieën naast elkaar hebt geïnstalleerd op dezelfde pc. Ik zei hier eigenlijk het nut niet goed van in; welke voordelen heb je hierbij in gedachten? Bijgevolg zou ik dus voorstellen om met de installatie waarvan je wel de wachtwoorden hebt dus verder te werken, en van daaruit alle documenten ("content") van de andere installatie te kopiëren waarna je die defecte dan eventueel kan verwijderen.

Als je graag een "sandbox" installatie wilt van WinXP, wat nuttig kan zijn voor het uitvoeren van experimenten en het testen van nieuwe software, dan kan je opteren voor Microsoft Virtual PC. Dit is een gratis VM van Microsoft waarmee je een ander besturingssysteem (waaronder ook Windows XP) binnen WinXP kan draaien. Mits Virtual Machine Additions geïnstalleerd is kan je dan gewoon bestanden vanuit je verkenner naar de Virtuele WinXP slepen, copy-paste van de ene naar de andere enz. Overigens, WinXP weet zelf niet dat het binnen een VM draait, dus gedraagt zich op identiek dezelfde manier als een "normale" installatie.

afbeelding van Vasco2608
Bezoeker

De 1ste instaliet is voor het werk de tweede is voor prive doeleinden deze moeten volledig gescheiden worden

afbeelding van BunnyNathalie
Bezoeker
Punten: 11

Als ik het goed begrijp is dat een pc van het werk, die je ook privé wil gebruiken.

Zoals hier al eerder werd gezegd, virtual machine installeren, is heel fijn programma, je kan er meerdere versies naast elkaar draaien.

afbeelding van Miquell4
Bezoeker
Punten: 4

Als je administrator rechten hebt, dan wel;

Ga naar start > uitvoeren type: cmd. Als je dat hebt gedaan type je: net users. Er zal een lijst verschijnen met alle gebruikers op jouw computer. Type dan net user administrator *. Je kan natuurlijk voor administrator ook een van de andere gebruikersnamen doen. Als je dat hebt gedaan, moet je een wachtwoord invoeren, et voila. Btw, als je al niet in windows kan komen, omdat je daar al een wachtwoord moet invoeren, start dan op in veilige modus. Dit doe je door F8 in te houden tijdens het opstarten!

afbeelding van talleke
Bezoeker

kan er mij ook iemand helpen ?
ik heb een pc gekocht van een zaak in faling , nu blijkt dat deze pc nog in verbinding stond met een server , die is door iemand anders gekocht , wachtwoorden zijn niet bekend , de pc is goed beveiligd , kan nergens in , als ik de cd van windows insteek krijg ik te zien dat ik niet bevoegd ben om deze te installeren, ik zou hem graag helemaal formatteren , maar weet niet hoe ik dat moet doen m
ik weet als ik zomaar een format doe , dat ik in de bios alles weer goed moet zetten , maar vraag me niet hoe of waar want dat weet ik ook niet .
met andere woorden ik kan een pc wel gebruiken maar leegmaken kan ik niet
graag wat begeleiding bij deze onderneming , ik moet het toch een keer leren vind ik

dank u Wim

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Punten: 1301

Probeer op te starten vanaf een bootable cd of diskette i.p.v Windows te starten, en van daaruit je harde schrijf te formatteren of te partitioneren. Hiervoor kan je tools als fdisk gebruiken.

Zo kan je bijvoorbeeld via fdisk eerst alle partities verwijderen, waarna je de cd van Windows invoert en opnieuw opstart. Het installatieprogramma zal je dan automatisch voorstellen om een nieuwe NTFS partitie aan te maken in de niet-ingedeelde ruimte, waarna deze partitie zal geformatteerd worden en Windows erop wordt geïnstalleerd.

afbeelding van Mibe
Beheerder

Uitleg:

http://wintips.be/tips/51-xp-i...andleiding

In vervolg graag nieuwe topic starten aub.

--

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

afbeelding van talleke
Bezoeker

sorry ken er niets van , en waar moet ik mijn vragen stellen ?
snap ook niet wat je verteld , waar vind ik zo'n bootable cd ???

het is de eerste keer dat ik op een forum kom

afbeelding van Mibe
Beheerder

Uw installatie cd van XP is een opstart cd.

De handleiding is denk ik toch klaar en duidelijk met voorvertoningen.
Als u iets niet begrijpt, zeg dan concreet welke stap er mislukt.

Om een nieuwe topic te starten, klik bovenaan op Stel een vraag en kies dan uw categorie.

Succes.

--

afbeelding van talleke
Bezoeker

ok merci
als ik de cd van windows in de pc steek krijg ik een schermpje waarop staat
" dat als ik geen beheerdersbevoegdheid heb sommige programma's niet goed worden geïnstalleerd "
en dan moet ik als beheerder een wachtwoord ingeven en dat heb ik dus niet

zal ik eerst een nieuw topic starten en kan u mij daar dan verder helpen , dan val ik u niet lastig op u prive forum

alvast bedankt voor de reactie en nogmaals sorry ik ken er helemaal niets van
maar wil het wel leren .

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer