pc met onbekend wachtwoord formatteren

4 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van talleke
Bezoeker
Punten: 11

heb een pc gekocht van een faillissement , er staat een wachtwoord op dat niet bekend is , kan hem wel opstarten en op internet mee gaan, maar voor de rest is alles geblokkeerd , ik wil hem formatteren met de cd van windows maar dit lukt ook niet daar ik dan een kadertje krijg dat ik niet de beheerder ben van de pc en een wachtwoord dien in te geven .

gelieve niet al te moeilijk uit te leggen ik ben een zeer grote leek in deze dingen maar wil het wel proberen .
alvast bedankt

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718

Ge moet de computer opstarten vanop de cd.
Daarom moet in de bios de opstart op CD staan.

Meer info

Citeer:
BIOS INSTELLEN:

Deze legt uit hoe op te starten vanuit de cdrom van 2000/XP.

Vooraleerst moeten we het systeem voorzien die toelaat om op te starten vanop de cd alvorens die opstart van de harde schijf. Dit wordt in de bios ingesteld.
De meeste zijn ingesteld om op te starten vanop Floppy, harde schijf en dan pas de cd-rom. Dit zal niet werken.

LET OP: Soms komt een melding bij het opstarten zoals PRESS F8 (of F9) for Bootmenu of F2: SETUP F9: BOOTDEVICE, ... Soms kan de ESC toets er ook voor dienen. Meestal komt dit er paar seconden op, en moet dus ook op dit moment ingedrukt worden. Na de POST (bios scherm) komt dan een mogelijkheid om uw opstartstation te kiezen. Soms komt er Cd-rom, maar soms ook de type van de cd-rom drive (LG XXX, of HITACHI...)

Druk op DEL of F2 of F10 om in de bios te komen. (F10 is meestal bij Compaq)
F2 is meest te gebruiken bij Packard Bell of Intel moederborden. Probeer verschillende als het niet meteen werkt.

Eens in de bios zullen we zoeken naar de manier waarop het instelbaar is.
Het zou uiteraard eenvoudig zijn als iedere bios hetzelfde zou zijn, niet dus ;)