Vista

14 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van ThomasL
Bezoeker
Punten: 17

Hallo, ik heb een maand ofzo geleden vista business op een pc geinstalleerd. Nu probeerde ik dit ook op myn laptop, de installatie lukte, ik vulde computersnaam enz in maar toen ik hem opnieuw opstarte was er blijkbaar een probleem. Ik heb dan de partities verwijderd en opnieuw ingesteld maar nu weer lukt de installatie maar als ik hem wil opstarten lukt dit niet en komt de laptop in een lus terecht waarbij hij telkens opnieuw blijft opstarten. Wat nu? Ik heb ook al de home versie willen terugzetten maar ook hier zelfde probleem... Help?!

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718

Ik zou ten eerste met memtest uw geheugen testen en anderzijds met seatools (seagate) uw harde schijf laten testen.

Succes

(indien recente HP laptop, er kan een diagnostics in de bios zitten via F9, zie documentatie)

--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

afbeelding van ThomasL
Bezoeker

Hoe kan ik seatools laten draaien als mijn laptop niet opstart? En hoe moet ik dan testen want ik weet niet hoe het programma werkt?

afbeelding van DickBrewer
Moderator
Punten: 1633

Kies op de website van Seagate voor 'SeaTools for DOS'. Ongeacht welk besturingssyteem je gebruikt, kan deze geboot worden (ik denk via cd).
Anderzijds kan je misschien gebruik maken van Hiren's Boot CD. Deze bevat waarschijnlijk ook een diagnose-programma.

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

afbeelding van ThomasL
Bezoeker

Seatools laten draaien heb ik nog niet geprobeerd maar kwam via f12 bij diagnostics direct en alles is in orde?

Moderator
ThomasL schreef:
Seatools laten draaien heb ik nog niet geprobeerd maar kwam via f12 bij diagnostics direct en alles is in orde?

Voor de volledigheid best ook eens proberen.
Memtest al gedaan? Gewoon de ISO branden en start vanzelf op tijdens de boot (zorg wel dat CD voor HD staat in bootorder!).

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

afbeelding van ThomasL
Bezoeker

memtest gedaan alles ok, seatools laten draaien krijg volgend scherm: invalid opcode at 711e 172e 3006 0000 0010 6ad3 a0a0 6ab7 0000 0300 f000 08ed 03d4

afbeelding van ThomasL
Bezoeker

En nu?

Moderator

Nog eens proberen opnieuw te formatteren. Misschien ook eens opnieuw met XP en zie als het dan werkt (dan kunnen we eventueel hardware-probleem uitsluiten).
Vreemd dat de diagnose-software niks heeft opgeleverd.

Verder misschien eens proberen om de BIOS of moederbord te flashen/updaten.

Kun je iets meer vertellen over specificaties van laptop (model, merk, hardware, ...).

--

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099
Citeer:
seatools laten draaien krijg volgend scherm: invalid opcode at 711e 172e 3006 0000 0010 6ad3 a0a0 6ab7 0000 0300 f000 08ed 03d4

Wanneer ik daar op zoek, kom ik hetvolgende tegen:

Citeer:
Finally got the .ISO to burn correctly, had to use a CD-RW instead of CD-R. Don't know why. Ran the graphics version, but no mouse support. Ran the Text version. Hard Disk passed all tests, but I still get the error messages.

Bron: http://forums.seagate.com/stx/...age.id=168

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van ThomasL
Bezoeker
DickBrewer schreef:
Nog eens proberen opnieuw te formatteren. Misschien ook eens opnieuw met XP en zie als het dan werkt (dan kunnen we eventueel hardware-probleem uitsluiten).
Vreemd dat de diagnose-software niks heeft opgeleverd.

Verder misschien eens proberen om de BIOS of moederbord te flashen/updaten.

Kun je iets meer vertellen over specificaties van laptop (model, merk, hardware, ...).

Ik zal eens op zoek gaan achter XP maar weet niet of ik dit heb. Het is een dell 1720 inspiron series van vorig jaar met 1 INSPIRON 1720 CORE 2 DUO T5550 1.83GHZ. Is dit voldoende info?

afbeelding van ThomasL
Bezoeker

Ik ben deze middag naar de site van Western Digital geweest omdat dit de producent is van mijn harde schijf. Daar heb ik speciale diagnostics voor de harde schijf gehaald en die laten draaien maar er is echt niets mis mee dus daar ligt het zeker niet aan.

afbeelding van ThomasL
Bezoeker

Wat nu?

afbeelding van ThomasL
Bezoeker

Bedankt voor jullie hulp(!) Heb het ondertussen al zelf opgelost...

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718

Gelieve niet zo bijdehand te doen, dit is immers een VRIJWILLIGERS werk waar niet altijd sluitend antwoord kan geboden worden!

Bedankt voor het respect.

Trouwens, wat feedback WAT de oplossing is, draagt ook bij aan het forum.

--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer