HP3645 netwerkprinter niet installeerbaar

5 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Destiser
Bezoeker
Punten: 562

Beste,

ik heb beneden een PC met XP Home SP3 en daarop is via usb een HP deskjet 3645 printer op aangesloten. Boven heb ik een laptop en toen daar de 32 bits versie op stond van Vista Business dan kon ik heel eenvoudig die printer gebruiken van op de pc met mijn laptop.

Echter! Ik heb nu Vista Business x64 op m'n laptop gezet (omdat ik wil uitbreiden naar 4GB RAM en hij moest toch eens geformatteerd worden ivm stomme apps ivm thesis.. nuja swat) en ik kan een netwerk opzetten met de pc beneden (en de gedeelde bestanden vanop de pc bekijken enzovoort) maar de printer gebruiken werkt niet.

Als ik een netwerkprinter wil toevoegen dan vind hij de printer van beneden wel, maar hij kan ze niet installeren. Ik krijg het bericht: 'De server bevat het juiste stuurprogramma niet blablabla...'

Ik kan dan klikken op OK of annuleren (annuleren is windows' voor: trekt uw plan), als ik op OK klik dan krijg ik zo'n hokje die me vraagt om de driver (*.inf) te selecteren. Volgens HP moet de driver voor de printer meegeleverd zijn met Vista zelf, maar waar vind ik die driver in hemelsnaam? Ergens op m'n HD of op de Vistaschijf? En welke locatie precies?

Wanneer het hokje verschijnt dan is de ingevulde bestandslocatie een temporariemap die niet bestaat.

Hopend jullie alle nodige info gegeven te hebben, alsook dat jullie me kunnen helpen,
Destiser

afbeelding van Esparoba2
Bezoeker
Punten: 282

Dit is waarschijnlijk weer een driver probleem.
HP levert in de meest omstandigheden overeenkomstige drivers mee met hun producten. Indien je da cd kwijt bent met de drivers zijn deze heel makkelijk te downloaden op de HP website.

Hiervoor klik je op "Ondersteuning en drivers downloaden" op de hoofd pagina van de HP website.
Vervolgens klik je het "Software en drivers" bolletje aan.
En dan geef je de naam van je product op.

--

Aarzel niet om me er op te wijzen als ik iets fout zeg. Ik moet nog veel leren :p.

-Specs-
Intel Q6600 @ 3.9Ghz :-D
Asus P5Q-PRO
4GB Corsair XMS2
2x Sapphire HD 3850 1GB Edition in CrossfireX
2x WD 500GB @ RAID0
Recom Power Engine 600W

afbeelding van Destiser
Bezoeker
Punten: 562

dat is het net, op de HP site zijn er geen drivers aanwezig voor Vista er staat daar: gebruik de driver die word meegeleverd bij Vista (vrije citaat)

er staat dan een beschrijving dat ge de printer op usb moet aansluiten en dat vista dat auto detect en zeverzeverzever... maar mn printer staat wel beneden, dus das gn optie

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718

Ik vermoed dat je in een lijst moet kunnen kiezen welke printer het is.
Probeer het volgende

Printers, nieuw toevoegen, netwerkprinter, pad ingeven en dan stuurprogramma selecteren uit lijst die windows voorstelt.

Succes

--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

afbeelding van Esparoba2
Bezoeker
Punten: 282

Dat veranderd de zaak ja. Probeer dan eens om in Windows te navigeren naar je printer en daar de "Eigenschappen" van te openen. Vervolgens klik je op het knopje "Ongedaan maken" onder de tab "Stuurprogramma".
Daarna unplug je de printer en plugt hem terug in. Indien Vista niet automatisch de printer vind gebruik je de Hardware optie in het Configuratiescherm.
Normaal moet die dan de driver opnieuw opzoeken en hopelijk is het deze keer wel de juiste.

--

Aarzel niet om me er op te wijzen als ik iets fout zeg. Ik moet nog veel leren :p.

-Specs-
Intel Q6600 @ 3.9Ghz :-D
Asus P5Q-PRO
4GB Corsair XMS2
2x Sapphire HD 3850 1GB Edition in CrossfireX
2x WD 500GB @ RAID0
Recom Power Engine 600W

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718
Esparoba2 schreef:
Dat veranderd de zaak ja. Probeer dan eens om in Windows te navigeren naar je printer en daar de "Eigenschappen" van te openen. Vervolgens klik je op het knopje "Ongedaan maken" onder de tab "Stuurprogramma".
Daarna unplug je de printer en plugt hem terug in. Indien Vista niet automatisch de printer vind gebruik je de Hardware optie in het Configuratiescherm.
Normaal moet die dan de driver opnieuw opzoeken en hopelijk is het deze keer wel de juiste.

Die printer zal er niet staan, daar hij het niet wilt installeren ;)
Daarmee via de Wizard zoals erboven aangegeven, zou het moeten lukken. Deze zet manueel een stuurprogramma naar keuze.

--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer