Internet

29 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van schorpioen 40
Bezoeker
Punten: 302

Sinds enige tijd heb ik problemen met IE 8.

Probleem is dat ik (vooral 's avonds) heel moeilijk op Internet kan komen,als ik dan in mijn logboeken kijk vind ik het volgende in logboek/systeem:Bron:Tcpip Waarschuwing:Gebeurtenisid 4226
Tcp/ip heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via Tcp.

Kan dit de oorzaak zijn??

Hoe kan ik dit oplossen??

Ik heb WinXP home met sp3 en alle updates.

Mvg Schorpioen 40

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Punten: 1301

Eerst zullen we moeten achterhalen of het probleem ligt bij je internetverbinding of bij IE8. Installeer eens een kwalitatieve webbrowser zoals Firefox, en kijk of het probleem zich daarmee nog steeds voordoet. In dat geval ligt het probleem bij (de configuratie van) je internetverbinding.

Bezoeker

Yannou,
Ik gebruik al jaren IE nooit geen problemen alleen de laatste tijd.
Eerlijk gezegd durf ik geen andere te gebruiken(ik denk leeftijd 70)

Is er geen andere mogelijkheid om dit te controleren??

Hoe zit het dan met de beveiligingslimiet??

Mvg Schorpioen 40

afbeelding van Thieukeuh
Bezoeker
Punten: 129

Waarom wil je geen Firefox gebruiken, is 10x beter dan IE en er is bijna geen verschil in gebruik...

Moderator opmerking:
Het is de bedoeling om mensen te helpen, niet overtuigen om een ander product te gebruiken.
afbeelding van Thieukeuh
Bezoeker
Punten: 129
Citeer:
Moderator opmerking:
Het is de bedoeling om mensen te helpen, niet overtuigen om een ander product te gebruiken.

Het was maar een vraag.

Sorry voor het ongemak.

afbeelding van Yannou
Bezoeker

Die beveiligingslimiet is geen fout op zich, maar een indicatie dat er ergens iets fout aan het lopen is. Vergelijk het als je wil met koorts, dat louter aangeeft dat je ziek bent maar zelf niets met die ziekte te maken heeft.

De beveiligingslimiet fungeert als een noodstop die de verbinding stop zet als dingen echt serieus uit de hand beginnen te lopen. De waarde van die limiet is zodanig hoog gekozen dat bij normaal gebruik van je internetverbinding, de limiet nooit of slechts in zeer uitzonderlijke gevallen wordt bereikt.

In dit geval is de fout duidelijk: een programma probeert op hetzelfde moment een zeer groot aantal verbindingen via TCP ("internet" simpel gezegd) te maken. Dat kan ofwel opzettelijk gebeuren (malware zoals virussen en trojans bijvoorbeeld) of onopzettelijk als software op maandagmorgen of vrijdagnamiddag geschreven is (zoals IE dus -- cliché, ik weet het :P).

Ik zou je dus aanraden een HijackThis log te posten, waaruit we kunnen opmaken welke programma's allemaal actief zijn, en misschien eventuele beestjes kunnen identificeren.

Bezoeker

Yannou,ik ga het proberen!!
Ik heb een hijackthis gemaakt en opgeslagen,maar hoe krijg ik dit hier????

Mvg Schorpioen 40

afbeelding van DickBrewer
Moderator
Punten: 1637
schorpioen 40 schreef:
Yannou,ik ga het proberen!!
Ik heb een hijackthis gemaakt en opgeslagen,maar hoe krijg ik dit hier????

Mvg Schorpioen 40

Bij een nieuw bericht klikken op 'Bestandbijlages' en dan het bestand toevoegen.

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

Bezoeker

Wederom een poging!!

Mvg Schorpioen 40

BijlageGrootte
hijackthis2.txt 10.54 KB
afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Wil je ook nog een ander command uitvoeren?
Gelieve dit uit te voeren op het moment van het probleem.

• Klik start, kies uitvoeren
  • typ netstat -b > c:\Netstatoutput.txt en druk op enter
  • Upload het bestand c:\netstatoutput.txt hier op het forum

Het opgegeven commando zal je tonen welke actieve netwerkconnecties aanwezig zijn op de computer, inclusief processnaam.

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van Yannou
Bezoeker

In je HijackThis log kan ik niet veel verdachts vinden, op de entry O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe na dan. Dus afgezien van het feit dat je computer tergend traag opstart door de 32 programma's die in de Run lijst staan, zal het probleem volgens mij aan iets anders dan malware liggen -- hoewel ik persoonlijk veel processen in je proces list als malware zou durven beschouwen.

Hopelijk werpt het idee van Weazle meer licht op de zaak.

afbeelding van Weazle
Beheerder

Volgens mij is PnkBstrA het programma Punkbusters, een Anti-cheat programma.

Maar het is zeer verdacht dat dit onder de Windows folder staat.
Dus zoals Yannou aanhaalt, dit kijk je best even na :)

--

afbeelding van Yannou
Bezoeker

Het viel me bovendien ook op dat er "Unknown owner" vermeld wordt i.p.v. de uitgever van de software zoals dat normaal gezien het geval is.

Sowieso is anti-cheat software per definitie malware want

• het installeert zich ongevraagd / is erg moeilijk te verwijderen
  • de werking is naar de gebruiker toe helemaal niet transparant
  • het gebruikt systeembronnen zonder een nuttige bijdrage te leveren

Hoe dan ook heb je aan dat programma helemaal niets, dus je kan het probleemloos verwijderen volgens mij.

Misschien nog een kanttekening: een echte gamer cheat niet, want daar bedrieg je alleen jezelf mee... dus dan heb je ook geen anti-cheat software nodig =3

Bezoeker
Weazle schreef:

Het opgegeven commando zal je tonen welke actieve netwerkconnecties aanwezig zijn op de computer, inclusief processnaam.

groeten,

Weazle

Weazle,ik heb je aanwijzing uitgevoerd echter ik krijg de melding:Windows kan het bestand niet vinden.
Wat nu??

Bezoeker
schorpioen 40 schreef:
Weazle schreef:

groeten,

Weazle

Weazle,ik heb je aanwijzing uitgevoerd echter ik krijg de melding:Windows kan het bestand niet vinden.
Wat nu??

Sorry,ik heb het niet uitgevoerd met probleem,ik probeer het als het probleem optreed....

Bezoeker
Yannou schreef:
In je HijackThis log kan ik niet veel verdachts vinden, op de entry O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe na dan. Dus afgezien van het feit dat je computer tergend traag opstart door de 32 programma's die in de Run lijst staan, zal het probleem volgens mij aan iets anders dan malware liggen -- hoewel ik persoonlijk veel processen in je proces list als malware zou durven beschouwen.

Hopelijk werpt het idee van Weazle meer licht op de zaak.

Yannou,
Bedankt zover,ik heb PnkBstrA verwijderd,maar zou je kunnen aangeven welke processen jij als mogelijk malware ziet???
Ik heb alles gescand met Norman Malware Cleaner,daarna CCleaner en niets gevonden!!

Mvg Schorpioen 40

afbeelding van Yannou
Bezoeker

Het commando netstat -b > c:\Netstatoutput.txt zou altijd moeten werken, of de fout zich voordoet of niet. Controleer dus dat je het het eerste woord in het commando correct hebt gespeld.

afbeelding van Yannou
Bezoeker
schorpioen 40 schreef:
Bedankt zover,ik heb PnkBstrA verwijderd,maar zou je kunnen aangeven welke processen jij als mogelijk malware ziet???
Ik heb alles gescand met Norman Malware Cleaner,daarna CCleaner en niets gevonden!!

De volgende onderdelen beslaan systeembronnen zonder een nuttige bijdrage te leveren:
C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\PDVD8Serv.exe
C:\Program Files\Brother\ControlCenter3\brccMCtl.exe
C:\Program Files\Cyberlink\Shared Files\brs.exe
C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcmon.exe
C:\Program Files\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe

De volgende onderdelen zijn malware/spyware/adware:
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
R3 - URLSearchHook: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG8\Toolbar\IEToolbar.dll

Afhankelijk van hoe streng je je criteria voor malware opstelt, zou je onderdelen van deze lijst kunnen verwijderen of er nog aan toe kunnen voegen.

Bezoeker
Yannou schreef:
Het commando netstat -b > c:\Netstatoutput.txt zou altijd moeten werken, of de fout zich voordoet of niet. Controleer dus dat je het het eerste woord in het commando correct hebt gespeld.

Yannou,
wat ik ook probeer ik krijg het niet geopend

Wat nu??

Mvg Schorpioen 40

afbeelding van Yannou
Bezoeker

netstat.exe zou normaal gezien een programmaatje moeten zijn dat zich standaard in de system32 folder bevindt. Controleer dus eens of je dat programmaatje hebt, anders mail ik het je wel even door, het is slechts 37 kB groot.

Bezoeker
Yannou schreef:
netstat.exe zou normaal gezien een programmaatje moeten zijn dat zich standaard in de system32 folder bevindt. Controleer dus eens of je dat programmaatje hebt, anders mail ik het je wel even door, het is slechts 37 kB groot.

Yannou,ik heb in Win/System32 gekeken en daar staat inderdaad een programmaatje netstat van 37kb groot.

Ik heb geprobeerd dit te starten met uitvoeren,netstat.exe ok en dan "vliegt" er iets voorbij,nogmaals uitvoeren netstat -b>c:/Netstatoutput.txt ok dan krijg ik de melding Windows kan het bestand niet vinden enz.

Wat nu????

Mvg Schorpioen 40

p.s.Kan ik alle bestanden die jij aangaf zonder problemen verwijderen of krijg ik dan foutmeldingen/storingen???

afbeelding van Weazle
Beheerder

Een kleine aangepaste versie:

• typ C:\Windows\System32\netstat -b > c:\Netstatoutput.txt en druk op enter

Voer ook hetvolgende uit:

• typ set > c:\SetOutput.txt en druk op enter
  • Upload het bestand c:\SetOutput.txt hier op het forum

Deze laatste om te kijken waarom netstat niet gevonden werd ;)

groeten,

Weazle

--

afbeelding van Yannou
Bezoeker

De bestanden fysiek verwijderen zou ik niet doen, omdat ze deel uitmaken van "application suites", die daar nogal eens problemen van durven maken. Het volstaat om de referenties die die programma's starten als je je computer opstart, in de RUN secties van het register, te verwijderen. Op die manier wordt de malware gedeactiveerd, maar in het geval je de bewerking toch ongedaan wilt maken, zal dat nog steeds mogelijk zijn.

Bezoeker
Weazle schreef:
Een kleine aangepaste versie:

• typ C:\Windows\System32\netstat -b > c:\Netstatoutput.txt en druk op enter

Voer ook hetvolgende uit:

• typ set > c:\SetOutput.txt en druk op enter
  • Upload het bestand c:\SetOutput.txt hier op het forum

Deze laatste om te kijken waarom netstat niet gevonden werd ;)

groeten,

Weazle

Weazle,
ik heb geprobeerd beide uit te voeren maar helaas!!!(je aanwijzing diverse malen uitgevoerd!!)

Wat nu???

Mvg Schorpioen 40

Bezoeker
Yannou schreef:
De bestanden fysiek verwijderen zou ik niet doen, omdat ze deel uitmaken van "application suites", die daar nogal eens problemen van durven maken. Het volstaat om de referenties die die programma's starten als je je computer opstart, in de RUN secties van het register, te verwijderen. Op die manier wordt de malware gedeactiveerd, maar in het geval je de bewerking toch ongedaan wilt maken, zal dat nog steeds mogelijk zijn.

Yannou,
Ik heb in de lijst van Hijackthis C:/Windows/system32/PnkBstrA.exe verwijder.

Echter als ik mijn Pc opstart krijg ik na het opstartscherm van Windows een melding:lsdelete program not found-skipping AUTOCHECK,waarna Win gewoon doorstart!!

Ik heb nu in Taakbeheer,Processen gekeken en daar stond hij nog!!Deze heb ik nu uitgeschakeld.
Ik hoop dat ik hier goed aan gedaan heb??(Sorry,net opnieuw opgestart en hij staat er weer,evenals de melding zoals reeds gemeld)
Hoe kom ik hier vanaf???

Mvg Schorpioen 40

Mvg Schorpioen 40

afbeelding van Weazle
Beheerder

Nog meer van hetzelfde:

• typ cmd en druk op ok
  • typ cd /D %windir%\system32 en druk op enter
  • typ dir netstat.exe en druk op enter
    Je zou zo een beetje blabla moeten krijgen en het bestand netstat.exe moeten zien staan:

Citeer:
    Map van C:\WINDOWS\system32

31/12/2002 14:00 37.888 netstat.exe
    1 bestand(en) 37.888 bytes

• typ netstat -b > Netstatoutput.txt en druk op enter
  • Upload het bestand c:\windows\system32\netstatoutput.txt hier op het forum

Indien er iets niet mee werkt, zeg dan in welke stap + details van wat er gebeurt/misloopt.

groeten,

Weazle

--

Bezoeker
Weazle schreef:
Nog meer van hetzelfde:

• typ cmd en druk op ok
  • typ cd /D %windir%\system32 en druk op enter
  • typ dir netstat.exe en druk op enter
    Je zou zo een beetje blabla moeten krijgen en het bestand netstat.exe moeten zien staan:

Citeer:
    Map van C:\WINDOWS\system32

31/12/2002 14:00 37.888 netstat.exe
    1 bestand(en) 37.888 bytes

• typ netstat -b > Netstatoutput.txt en druk op enter
  • Upload het bestand c:\windows\system32\netstatoutput.txt hier op het forum

Indien er iets niet mee werkt, zeg dan in welke stap + details van wat er gebeurt/misloopt.

groeten,

Weazle

Weazle,
Alles uitgevoerd,ik krijg de melding :map van C:Windows/System32 en zoals jij zegt..bla,bla,bla.

maar als ik daarna netstat-b>netstatoutput.txt enter uitvoer krijg ik de volgende melding:netstat-b wordt niet herkend als een interne of externe opdracht,programma of batchbestand.

Hoe nu verder??

Mvg Schorpioen 40

afbeelding van Yannou
Bezoeker

Deze malware is inderdaad zeer lastig te verwijderen, Schorpioen. Een vrij volledige handleiding vind je op deze link: http://www.techspot.com/vb/all...rAexe.html
Uiteraard heb ik niet kunnen testen of dit werkt, vermits deze malware op mijn systeem niet voorkomt. Het zou je wel van de foutmelding moeten afhelpen, als PnkBstrA succesvol verwijderd is.

Bezoeker
Yannou schreef:
Deze malware is inderdaad zeer lastig te verwijderen, Schorpioen. Een vrij volledige handleiding vind je op deze link: http://www.techspot.com/vb/all...rAexe.html
Uiteraard heb ik niet kunnen testen of dit werkt, vermits deze malware op mijn systeem niet voorkomt. Het zou je wel van de foutmelding moeten afhelpen, als PnkBstrA succesvol verwijderd is.

Yannou,
Bedankt!!!!
Dit heeft inderdaad geholpen ik ben ze kwijt!!!

Mvg Schorpioen 40

afbeelding van Yannou
Bezoeker
schorpioen 40 schreef:
Yannou,
Bedankt!!!!
Dit heeft inderdaad geholpen ik ben ze kwijt!!!

Bedankt voor je feedback, in de toekomst kan dit ongetwijfeld nog andere mensen helpen die getroffen werden door dit beestje.

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer