PC versnellen

1 antwoord [Laatste bericht]
afbeelding van Jeronimooo
Bezoeker
Punten: 53

Hallo allemaal,

ik beschik al een tijdje over een Dimension 9200 desktop pc en ben hier altijd zeer tevreden van geweest,
maar door downloaden en vele bestanden op mijn pc heb ik er de laatste tijd last van dat hij erg traag gaat...

Ik heb hem al proberen te versnellen door vele bestanden te verwijderen/over te zetten op externe schijf maar dit helpte niet echt...

Ook heb ik programmatjes geinstalleerd zoals Ccleaner & Ad-Aware...

Maar tot nu toe niet echt effect van gehad...

Nu is mijn vraag: weet er iemand een programma dat echt aan te raden is om je pc (aanzienlijk) te versnellen...

mvg,

Jeronimooo :)

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Punten: 1301

Een overvolle harde schijf begint heeft alleen maar invloed op je systeemperformantie als ie echt overvol zit, zo niet maakt doe hoeveelheid bestanden op je harde schijf weinig uit. Al die downloads verwijderen en verplaatsen helpt dus (quasi) niets.

Anderzijds is het installeren van software als Ad-Aware nefast voor de snelheid van je systeem. In plaats van te versnellen zal Ad-Aware je computer aanzienlijk vertragen. Gooi dat er maar meteen terug af zou ik zeggen.

De beste strategie om je pc te versnellen is door overbodige onderdelen uit Windows te gooien. Best kan je een Hijackthis log posten zodat we een suggestie kunnen doen wat je veilig kan verwijderen. Alvast enkele tips:

• Vervang Internet Explorer door een kwalitatief betere webbrowser zoals Firefox
  • Verwijder Messenger/WLM en vervang door een IM-client die de naam waardig is zoals Pidgin
  • Deïnstalleer programma's die je niet meer of slechts zeer zelden gebruikt
  • Verwijder toolbars, plugins en memory resident modules
  • Verwijder alle automatische updaters, quick launchers en andere rommel (java update, google update enz.)
Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer