ik heb een probleem als ik mijn pc wil opstarten.
als ik mijn pc normaal afsluit en de volgende dag weer wil opstarten krijg ik deze foutmelding 'The file is possibly corrupt. the file header checksum does not match the computed checksum.' Wat kan ik hier aan doen.

o ja vergeten
Productnaam Acer Aspire M3641
Besturingssysteem Microsoft® Windows Vista™ Home Premium SP2
Processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
Systeemgeheugen 4 GB
Videokaart NVIDIA GeForce 8600 GT 256 MB
Hoi,
Op welk moment geeft hij deze foutmelding? Voor het starten van windows, tijdens of erna?
Staat er een verwijzing naar het bestand zelf?
Kan je eventueel een printscreen maken ; misschien dat er ons iets opvalt
Tot dusver .. Plan A
groeten,
Weazle
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!
hey
voor dat windows start. dan krijg ik gewoon een zwart scherm met daar boven 'The file is possibly corrupt. the file header checksum does not match the computed checksum' ik heb windows al opnieuw geinstaleerd maar hiel niet. en heb er ook al nieuwe ram geheugen er ingedaan maar hiel ook niet. wat nu?
Kijk eens even op : http://jerrylparker.com/?p=16
Published by admin on Sep 12th, 2007 in Uncategorized with 3 Comments
I was asked to follow up on my previous post, so here is the “magic”….
I fixed the issue by running the memory test on the Install CD. Pretty easy really, but still no explanation as to why the error occurred in the first place. To run the memory tester…
1. Press and hold the F9 key while booting from install DVD
2. When the Windows Boot Manager menu appears, highlight Windows Memory Diagnostic Tool, and press Enter. The Windows Memory Diagnostic Tool will start checking the computer’s memory. It automatically reboots at end, and “Presto” it booted.
It worked for me. Don’t ask why. I replaced all the ram in the system and it’s been fine since. The original memory is in another system of same type, speed and processor, running Vista, and is having no problem. Good Luck.
Oh Yeah….. I STILL hate Vista. Get a MAC, Get Fedora, Get an Abacus. Get off of Vista.
Indien je probleem aanhoudt(na de instructies van hierboven), verwijder dan eens een latje geheugen.
Letop:
Meestal zit het geheugen aan de onderkant van je laptop(slechts één schroefje openvijzen).
Indien je 2 latjes hebt: Probeer dan eerst te booten met het ene latje en daarna met het andere.
Indien je vragen hebt, dan horen wij het wel
Weazle
hey
ten eerste ik heb een pc
geen laptop.
dat had ik al gedaan als ik er 1 latje in heb start die wel op. maar als ik er 2 indoe krijg ik die melding. en heb ook al een niew latje gekocht maar hiel niks.
Voila,je hebt de analyse al zelf gemaakt
Heb je hetvolgende geprobeerd:
Opstarten met één werkend geheugen latje
En daarna ditzelfde werkende latje in een andere geheugen slot steken
(om te zien of je geheugen slot mogelijks kapot is of slecht functioneert)
oke zal ik ff proberen.
ik heb het gedaan en hij start gewoon goed op.
Dus als je één latje in een willekeurig geheugenslot steekt, dan heb je geen problemen?
Kan je even aanduiden hieronder welke combinaties wel werken en welke niet:
(ervanuitgaand dat je maar 2 sloten hebt)
Geheugenlat A in Slot B
Geheugenlat B in Slot A
Geheugenlat B in Slot B
Geheugenlat A in Slot A + Geheugenlat B in Slot B
Geheugenlat B in Slot A + Geheugenlat A in Slot B
groeten,
Weazle
hey mijn pc doet het alweer. ik had met een compressor mijn pc schoongeblazen en daarna deed hij het weer. allemaal bedankt voor je aandacht.