Windows 7 login

20 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Jeronimooo
Bezoeker
Punten: 53

Ik heb laatst zoals ik al zei Windows 7 geïnstalleerd (zie topic: 'Probleem met Graphics Driver'), maar ik ondervind ook problemen bij het opstarten als ik moet inloggen op mijn account...

hij doet er namelijk redelijk tot erg lang over om de verschillende accounts te tonen..

Ik krijg gewoon het normale blauwe scherm maar dan zonder de accounts...

Iemand weet hoe dit komt/ kan verholpen worden????

alvast bedankt!

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Ik heb dit fenomeen nog niet gezien.

Ik heb even online gecheckt.

Actiepunt: Controleer of al je hardware goed geinstalleerd en geconfigureerd is.
Reden:

Citeer:
As it turns out, the laptop has an internal broadband AT&T wireless NIC. I had not activated nor configured this NIC, it doesn't even have a SIM card in it, but by default it was first in the bindings order, so Windows was attempting to make a broadband connection and taking a very long time to time out before connecting through the standard wired/wireless NICs.

I disabled the broadband NIC and my login times have reduced to 95 seconds - still not great, but much better than the previous average of 360 seconds.

Bron.

Uit die link blijkt ook dat het mogelijk om een gekende bug gaat.
Er bestaat een technet artikel over:

Citeer:
The Welcome screen may be displayed for 30 seconds during the logon process after you set a solid color as the desktop background in Windows 7 or in Windows Server 2008 R2

Lees de instructies even na op deze link

Nog een derde item:

Citeer:
Heh heh, I solved the problem just before reading your post. This is a weird one.

With msconfig, I disabled all the services and problem was gone. So I knew it was service related. I narrowed it down to the Desktop Window Manager (which is responsible for taskbar thumbnail previews and other eye candy). Another clue was when I chose another theme from the personalization menu, problem also gone. What caused the problem it seems was the desktop background. When I chose a solid color as a background, for some odd reason it would delay logon and startup by over 30 seconds. When I chose a Windows wallpaper, logon was instantaneous. Since I prefer a solid black background, I just made a black jpg file as wallpaper and now everything is working normally.

Bron.

Indien je probleem blijft aanhouden (na het testen van bovenstaande zaken); probeer dan je machine eens op te starten in Veilige modus.
Doet het probleem zich daar wel/niet voor?

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Bezoeker

Hey Weazle, ik apprecieer je hulp ENORM! Maar ik ken echt weinig tot niets af van computers...

Ik heb zonet het programma Aida32 gedownload...

Zou het misschien handig zijn als ik sommige informatie hierop post zodat jij misschien het probleem erin ziet?

Mvg,

Jeronimooo

Bezoeker

Het is dus wel zo dat ik moet wachten nog vóór ik de verschillende accounts gezien heb... Eerst krijg ik dus het laadscherm van windows (Windows is starting met het windows vlaggetje) daarna krijg ik gewoon het blauwe windows theme scherm zonder de accounts erop... :-S

Bezoeker

Ik heb net ook geprobeerd om bij msconfig al mijn services te disablen maar dan kan ik gewoonweg niet meer inloggen op mijn account... Dus dat is ook niet de geschikte oplossing denk ik... 8)

afbeelding van Thieukeuh
Bezoeker
Punten: 129

probeer eens zoals weazle zei om in veilige modus te komen.

Ik dacht dat je daarvoor F5 of F9 moet induwen tijdens het opstarten.

Mvg

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Punten: 971

F8 ;)

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

Bezoeker

heb het net getest met Safe mode en daar doet "het probleem" zich niet voor...

afbeelding van misterD
Moderator
Punten: 2654

Ik zou eens naar Start - Uitvoeren gaan, en typ daarin "sfc /scannow"

Succes

--

oude nickname: eclipx

Bezoeker

als ik dit probeer (sfc/scannow) , gebeurd er niets... gy opent de kader maar sluit direct terug... 'zucht'

afbeelding van misterD
Moderator
Jeronimooo schreef:
als ik dit probeer (sfc/scannow) , gebeurd er niets... gy opent de kader maar sluit direct terug... 'zucht'

Herstart dan eens je pc, druk op F8, ga in veilige modus, en probeer het opnieuw ;)

Btw, het is: "sfc /scannow" en niet " sfc/scannow "

--

Bezoeker

ok heb dit net gedaan er komt dus:

Beginning system scan. This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.

Verification ..% complete.

maar als hij op 100% komt sluit het gewoon af en dan niets meer... :-S

afbeelding van misterD
Moderator

normaal wil dit zeggen dat hij gedaan is, en als je herstart heb je dan nog dit probleem?

--

Bezoeker

jep... moet nog steeds een second of 10-20 wachten vooraleer ik een account kan selecteren...

afbeelding van Bontevogel
Bezoeker
Punten: 132

Die 10 tot 20 seconden, heeft de computer nodig om verder op te starten.
Ik had het ook.
Maar ik kwam er achter, dat als je met de muis beweegt over het blauwe vlak, er ineens een klein scherm verscheen, waar je je wachtwoord moet invullen.
Heb jij dat ook?
Zo ja.
Servicepack 3 even opnieuw ophalen en installeren, het is wel wat werk, maar dan doet ie het gewoon weer, zoals het bedoeld is.
Wel eerst even een restorepoint maken.

--

ASUS M3N78 PRO moederbord/ AMD Athlon 64 X2 dualcore 5600+/ ASUS EN7300GT Videokaart/ memory 4 Gig/ 3 Tft schermen van Medion.

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099
Citeer:
Servicepack 3 even opnieuw ophalen en installeren, het is wel wat werk, maar dan doet ie het gewoon weer, zoals het bedoeld is.

Windows 7 heeft nog geen service pack :)

Citeer:

De manier om er mogelijks door te geraken is een lange manier.

• Opstarten in veilige modus
  • Opstarten van msconfig onder C:\Windows\System32
  • In het tabblad services kies je voor 'Alles uitschakelen'
  • In het tabblad opstarten kies je voor 'Alles uitschakelen'
  • De pc in normale modus herstarten

Indien dit werkt, dan moet je één voor één de zaken in msconfig terug aanvinken + herstarten tot je het probleem tegenkomt.
Dan weet je welke service of welk proces lastig doet.

Mogelijks kan je ook al een aanwijzing uit het logboek halen (C:\Windows\System32\eventvwr.msc -> Systeem)

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van misterD
Moderator
Weazle schreef:
Citeer:

Windows 7 heeft nog geen service pack :)

Citeer:

De manier om er mogelijks door te geraken is een lange manier.

• Opstarten in veilige modus
  • Opstarten van msconfig onder C:\Windows\System32
  • In het tabblad services kies je voor 'Alles uitschakelen'
  • In het tabblad opstarten kies je voor 'Alles uitschakelen'
  • De pc in normale modus herstarten

Indien dit werkt, dan moet je één voor één de zaken in msconfig terug aanvinken + herstarten tot je het probleem tegenkomt.
Dan weet je welke service of welk proces lastig doet.

Mogelijks kan je ook al een aanwijzing uit het logboek halen (C:\Windows\System32\eventvwr.msc -> Systeem)

groeten,

Weazle

Ahja, zeer slim, ik was die methode vergeten :$

--

Bezoeker

Als ik alle services en alle startup-programma's disable zit er nog steeds een wachttijd van 10-20 seconden op... :-S

Wat nu? 'zucht'

afbeelding van aomlives
Bezoeker

Even recapituleren en reality check. Je hebt dus een HP EliteBook 8730w, een vrij snelle laptop.

Hoe lang duurt het vanaf het accountscherm vooraleer je op het bureaublad zit en kunt beginnen?
Een wacht/opstarttijd van 10-20 seconden lijkt mij immers helemaal niet overdreven eigenlijk.

Deed het probleem zich al voor toen je het "Probleem met Graphics Driver" topic hebt gemaakt, of heeft het pas onlangs de kop opgestoken? Zo ja, wat is er ondertussen allemaal aan de laptop configuratie veranderd qua programma's en dergelijke.

En tenslotte: probeer eventueel eens automatische login aan te zetten zodat we een beter beeld van de volledige opstarttijd kunnen krijgen. Hoe kan je hier lezen.

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

Bezoeker

Hey aomlives!

Het probleem lag niet aan de wachttijd tussen loginscherm en bureaublad...

Ik kreeg gewoon telkens na het opstartscherm ('Starting Windows' met het logo) dit scherm te zien

(http://fc08.deviantart.net/fs42/f/2009/070/4/3/Windows_7_7057_logon_by_L...)

en dan duurde het telkens 10 tot 30 seconden vooraleer ik een account kon selecteren...

Het probleeem is nu denk ik verholpen, heb de BIOS geupdate en nu lijkt het opgelost te zijn!

Bedankt allemaal voor al jullie hulp! Apprecieer het enorm!

Greetz,

Jeronimooo

afbeelding van aomlives
Bezoeker

Ok, bedankt voor de update :)

--

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer