Ik ben bezig mijn windows te herstellen en kan alle stappen uit de blog prima volgen. probleem heb ik nu met het paswoord dat er gevraagd wordt (adminstrator-wachtwoord). Volgens mij is dat nooit ingesteld en al wat ikzelf ingeef wordt geweigerd. Hoe geraak ik daar voorbij???
Ilse
Ondertussen heb ik ook al een automatische repair installatie geprobeerd (volgens de opgegeven link waarvoor geen wachtwoord nodig is
), maar dan geraakt de PC nog steeds niet opgestart. Ik blijf telkens een weerkerend zwart opstartscherm krijgen.
Ondertussen ben ik binnen geraakt zonder wachtwoord (gewoon de eerste keer enter lukt blijkbaar ook
). Ik heb dan de bootcfg /default gekozen maar ik blijf met het oorspronkelijke probleem zitten. Waarschijnlijk zit er een virus of zo, maar aangezien ik niet zo'n kenner ben heb ik wel schrik om iets te verwijderen. Tips zijn welkom!!!
Dikkie,
Het is mij niet duidelijk;
Wil je Win opnieuw installeren??Zo ja wat was dan het probleem om dit te doen??
Wil je Win (welke??)herstellen??zo ja waarom??
Mvg Schorpioen 40
Ik zal even het volledige probleem schetsen. Vorige week woensdag werden wij plots geconfronteerd met 'security tool' een heel plezant virus. Met een aantal tips en een programmatje heb ik dat kunnen verwijderen. De PC werkte perfect woensdagavond en donderdag de ganse dag. Vrijdagavond startte hij echter niet meer op: hij ging telkens terug naar het zwarte scherm waar je de keuze krijgt tussen 'normaal starten vanuit windows' en 'veilige modus'. Viavia ben ik dan hier verzeild geraakt en heb ik geprobeerd vanuit de CD van windows XP home edition te starten. Nu echter krijg ik enkel het allereerste zwarte scherm alsof de PC gaat opstarten en dan flitst het weg om iets later opnieuw hetzelfde te doen (en dat blijft zich herhalen).
Ik zou heel graag zelf mijn PC aan de praat krijgen omdat het mij telkens veel geld kost om die een uurtje binnen te doen en dan terug aan de slag te kunnen
. Dus moest er iemand mij tips kunnen geven in dit geval ... graag!
Dikkie,
Kan je in de BIOS komen,zo ja controleer dan of je CD/DVD speler op 1 staat en je HD op 2,zodat je Pc kan opstarten van je Win XP schijf.
Als dat het geval is kan je Windows opnieuw installeren!!
Mvg schorpioen40
Dat was allemaal het geval, maar dat lukte nog niet 
Ik heb hem uiteindelijk dan toch maar door een professioneel onder handen laten nemen en hij werkt nu weer prima!
Bedankt voor alle hulp!
Dikkie,
Als je probleem is opgelost,zou je dan willen vertellen hoe je probleem is opgelost en wat de oorzaak was???
Zo leren wij er ook van!!
Mvg schorpioen 40
Hij heeft gewoon de computer moeten formatteren en alles opnieuw geïnstalleerd. Er zat blijkbaar nog een klein stukje van dat virus op (security tool) en dat had alles volledig platgelegd.
Grts,
Ilse