Opstarten probleem

4 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van jens111
Bezoeker
Punten: 5

Ik was bezig op de pc toen plotseling alles stilviel dus ik dacht ik start gewoon opnieuw op.
Maar wanneer ik nu opnieuw wil opstarten komt het gewoon niet tot het scherm met de gebruikersaccounts.
Het komt tot het scherm waar Microsoft windows laadt , dan maakt de pc veel geluid, verspringt naar een zwart scherm en na een minuut later valt het geluid weg en blijft het maar een zwart scherm.
Wat moet ik doen? Ik heb de ventilator al gecheckt, geen stof,..

afbeelding van jens111
Bezoeker

Het is een windows vista 32bit van medion

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Punten: 971

Er kunnen nog wel meer dingen verkeerd zijn met een pc dan stof in de ventilator :)

Dus: pc openmaken (pc af, stroomkabel uit stopcontact, statische elektriciteit ontladen door vb aardingspin stopcontact aan te raken, zijpaneel van pc eraf nemen) en eens een kijkje nemen. Eerst algemeen alle stof verwijderen kan zeker geen kwaad. Vervolgens eens kijken of er op het eerste zicht iets kapot uit ziet. Natuurlijk waarschijnlijk dat dit niet zo direct zichtbaar is :)

Je zegt de pc springt naar een zwart scherm. Wat betekent dit exact? Het scherm wordt gewoon zwart maar de pc blijft draaien? Of valt de pc gewoon helemaal uit?

Met de kast open zou ik dan de pc eens terug aanzetten, dan zou het relatief eenvoudig moeten zijn om te bepalen welke component het geluid maakt. 99% kans is die dan de oorzaak van het probleem. Een ratelend geluid betekent meestal een defecte harde schijf. Succes!

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

afbeelding van jens111
Bezoeker

Nee het maakt geen ratelend geluid, de pc blijft gewoon aanstaan maar het geluid valt helemaal weg, de ventilator blijft werken

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Punten: 971

Dus het geluid is gewoon afkomstig van de ventilator die wat sneller gaat draaien?

En heb je het probleem sindsdien nog gereproduceerd? Is het elke keer hetzelfde bij het opstarten, namelijk uiteindelijk een zwart scherm?

En tenslotte: onlangs nieuwe hardware toegevoegd/speciale nieuwe software geïnstalleerd? Wat was je aan het doen toen de pc uitviel?

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer