externe HD

3 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van schorpioen 40
Bezoeker
Punten: 302

Ik ben in het bezit van een externe HD die zou moeten werken met eSATA,echter als ik die aansluit lukt het soms om verbinding te krijgen,mijn PC werkt dan zeer traag de muis staat ook regelmatig stil en de bestanden die ik dan wil openen lukt ook niet of zeer uitgesteld.

Ik ben in de logboeken geweest en in het logboek beveiliging staan zeer veel waarschuwingen en fouten t.w.:

Disk ID 11 Fout
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk5\D

Atapi ID 9 Fout
Het apparaat \Device\Ide\Ide Port0 heeft niet binnen de tijd voor time out gereageerd

Atapi ID 15 Fout
Kan apparaat\Device\Ide\Ide Port0 niet benaderen

Atapi ID 26 Waarschuwing
Het stuurprogramma heeft geconstateerd dat Apparaat\Device\Ide\Ide Port0 oude of verouderde firmware heeft.Dit kan de prestaties verminderen.

En zo staan er meer dan 20 meldingen met deze inhoud!!!

Mijn besturing is WinXP Home edition
Mijn HD is SATA
Mijn eSATA aansluiting zit aangesloten op SATA 2 van het moederbord.

Wie helpt????

Mvg schorpioen40

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Hoi,

Moest je er nog niet uit zijn..Ik zou starten met de voor de hand liggende zaken:

• Schrijfcontrole uitvoeren
  • Drivers van je machine updaten
  • Indien het bestaat, ook de firmware van je externe disk flashen (naar aanleiding van de melding)
  • De schijf op een andere machine testen (om de bron vh probleem te analyseren)

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van schorpioen 40
Bezoeker
Punten: 302

Weazle,
Het probleem is opgelost!!

Het probleem was de externe HD,deze is onder garantie gerepareerd echter toen deed hij het nog niet!!

Wederom contact opgenomen met TARGA,in eerste instantie kreeg ik als antwoord Dan moet het aan uw Pc liggen,wij kunnen hier niets aan doen,probeer hem op een andere Pc,dit gedaan Geen resultaat,weer gebeld(ik kreeg toen een ander aan de tel) Resultaat :Externe Hd werd weer opgehaald.

Ik heb een nieuwe gekregen:Alles werkt naar behoren!!

Mvg schorpioen40

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Dat is goed nieuws :) Veel pret ermee.

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer