Dual boot system to single boot (XP and Win7)

1 antwoord [Laatste bericht]
afbeelding van Stieven76
Bezoeker
Punten: 125

Hi,

Ik heb nu een pc met op mijn C drive Win XP. Nu zou ik graag overstappen naar Win7. Eerst zou ik deze willen installeren op een vrije partitie (E) op mijn hdd zodat ik een dual boot heb. Hoe dit moet weet ik wel, heb ik immers vroeger al wel eens gedaan met Ubuntu.
Nu wil ik graag eenmaal de Win7 volledig up and running is en al mijn programma's erop staan de XP verwijderen zodat ik dus terug een single boot heb.

Mijn vraag is kan ik dit zomaar doen? Kan ik wanneer ik wil de XP gewoon verwijderen en enkel met de Win7 verder gaan? Als de XP volledig verwijderd is, zal de Win7 dan automatisch opstarten?

Thx,
Stieven

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Punten: 977

Voor de zekerheid nog maar eens herhalen dat een besturingssysteem niet zomaar "verwijderd" kan worden. Het equivalent hiervan zou je kunnen bereiken door de betreffende partitie te formatteren. Dit is dus enkel nuttig indien die ruimte nodig is voor andere zaken. Anders is het gewoon mogelijk om het boot menu aan te passen zodat het lijkt alsof er een single boot aanwezig is.

In ieder geval zal er bij de installatie van Seven na XP vermoedelijk een boot menu door Seven gemaakt worden, dat ook XP bevat. Dit blijft, ook na manipulaties (vb formatteren van partitie) met XP. Hiervoor moet dus dan waarschijnlijk in Seven het boot menu aangepast worden. Verdiep je hiervoor eens in de functie "bcdedit" (command prompt). Bij problemen hoor ik het wel ;)

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer