Herformatteren lukt niet

5 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van eques
Bezoeker
Punten: 20

Beste,

Mijn pc bleef altijd vasthangen op het welkomsscherm. Daarom had ik via een opdrachtprompt mijn belangrijkste bestanden naar een externe harde schijf gekopieerd en dan heb ik mijn pc geherformateerd. Maar wanneer mijn pc opnieuw opstarte stond er hetvolgende op: bootmgr is missing, press ctrl alt del to restart your computer. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Het is een HP pavillion DV7 3155 eb met besturingssysteem windows 7.
Alvast bedankt!

afbeelding van Scott
Beheerder
Punten: 1426

Hoe heb je de pc geherformatteerd? Door de windows installatie CDs er opnieuw over te draaien of door een "format c:" uit te voeren?

Aan het error bericht te zien veronderstel ik het tweede, de schijf is daarmee helemaal leeg en er staat zelfs geen windows meer op.
Wat je dan moet doen is windows opnieuw laten installeren. Normaal heb je bij de pc een aantal CDs gekregen waarvan je kan opstarten en die windows en alle drivers automatisch installeren.

--

"I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone." -- BS.

afbeelding van eques
Bezoeker

Nee, heb het volgens jouw eerste manier gedaan maar ik heb het gewoon nog eens opnieuw gedaan en nu lijkt alles te werken zoals het moet.
Toch bedankt!

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

De aanhouder wint ;)

Desalniettemin.. Voer proactief toch maar een schijfcontrole in Windows uit :)

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van eques
Bezoeker
Weazle schreef:
De aanhouder wint ;)

Desalniettemin.. Voer proactief toch maar een schijfcontrole in Windows uit :)

Je bedoelt dan toch rechtermuisknop op C:\ -> eigenschappen -> 2e tabblad openen (weet even de naam niet meer) -> schijf controleren en dan voor de tweede optie kiezen dacht ik?

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Helemaal correct.

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer