Format C lukt niet

2 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Toonk
Bezoeker
Punten: 1

Beste pc-kenners,

Ik heb een probleem met het formatteren van een laptop met Windows Vista erop. De bedoeling is om vista te verwijderen en er een XP op te zetten.

Al verschillende keren heb ik geprobeerd dit te doen door de XP CD in het CD station te steken en te rebooten, zoals het hoort dus.

Na een tijdje laden van bestanden krijg ik steeds de volgende foutmelding:

Citeer:
STOP: 0X0000007B (0XF78D2524, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000)

Na wat Googlen zou deze code voorkomen in het geval er een virus zou staan op de schijf die dit proces tegenhoudt. Vervolgens heb ik verschillende anti-virus programma's laten runnen die het een en ander eruit hebben gehaald, maar steeds zonder succes, de melding verschijnt nog steeds!

Is er nog een andere mogelijkheid om een format C te doen?

Alvast bedankt!

afbeelding van G-Baby
Bezoeker
Punten: 327
Toonk schreef:
Beste pc-kenners,

Ik heb een probleem met het formatteren van een laptop met Windows Vista erop. De bedoeling is om vista te verwijderen en er een XP op te zetten.

Al verschillende keren heb ik geprobeerd dit te doen door de XP CD in het CD station te steken en te rebooten, zoals het hoort dus.

Na een tijdje laden van bestanden krijg ik steeds de volgende foutmelding:

Citeer:
STOP: 0X0000007B (0XF78D2524, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000)

Na wat Googlen zou deze code voorkomen in het geval er een virus zou staan op de schijf die dit proces tegenhoudt. Vervolgens heb ik verschillende anti-virus programma's laten runnen die het een en ander eruit hebben gehaald, maar steeds zonder succes, de melding verschijnt nog steeds!

Is er nog een andere mogelijkheid om een format C te doen?

Alvast bedankt!

Sluit je schijf aan op een andere pc en je kunt doen wat je wilt ;)

afbeelding van Scott
Beheerder
Punten: 1426

Als het een toestel is waar vista op staat, zal het wel recent genoeg zijn om met sata schijven te werken. Ik vermoed dat de installer daar eerder over zal vallen.

XP is intussen al heel oud, altijd fun om dat nog geinstalleerd te krijgen. Ofwel moet je bij het begin van de installatie op F8 duwen en sata drivers inladen, ofwel ergens in de bios settings zoeken naar iets wat op sata "legacy" mode of zoiets lijkt.

--

"I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone." -- BS.

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer