Krijg acer aspire X3200 niet meer aan de praat

10 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Carlo58
Bezoeker
Punten: 10

Bij mijn zoon is Pc was van zijn plankje afgevallen,daarna kreeg hij alleen nog een zwart scherm met het pijltje van de muis,ik had een vermoede dat de HD schijf was beschadigd.hij heeft hem toen hier heen gebracht inc de recover cd's.
Ik heb de PC hier weer opgestelt en de eerste recover cd er in gedaan na even gepruttel ging hij van start,na cd 1 enz, kwamen we toe aan het verweideren van onder andere verouderde virus programma's ging goed toen de boel weer opgestart ( eerrst heb ik er alvast opgezet voor de veiligheid ) toen gaf de PC aan dat er 114 update waren nav de update was het tijd om te installeren ,het was al laat dus heb ik de PC opdracht gegeven te stopen met installeren dat deed hij ook daarna kwam het beeld schakel de PC niet uit maar hij bleef dat maar tonen dat hij 100% was daarna heb ik hen toch afgesloten( het was al zeer laat in de nacht.)de volgende ochtent kreeg ik telkens weer hetr zelfde beeld 3van 3 100% na een paar keer opnieuw opstarten vroeg hij om de CD en sins dien heeft de pC er geen zin meer in,en uiteindelijk ben ik hier maar heen gegaan.
dat is het verhaal
nu heb ik een zwart scherm met boven in de tekst
BOOT From AHCI CD:
Disk boot Failure ,insert systeem dick and press enter
Ik heb onderstaande stappen geprobeert werkt dus ook niet

http://support.acer.com/acerpa...aq40.shtml

Wie o woe kan mij nu nog raad geven

afbeelding van misterD
Moderator
Punten: 2654

Je kan geen harde schijf herstellen door slechts een "recover cd" te gebruiken, dat is puur softwarematige. Volgens mij is je harde schijf kapot want je zegt zelf "was van zijn plankje gevallen"

Heb je nog een andere pc staan? Zoja download dan eens Seatools for DOS, brand het op een cd en laat eens de FULL/LONG test draaien

http://www.seagate.com/www/en-...s/seatools

--

oude nickname: eclipx

afbeelding van Carlo58
Bezoeker

EclipX dank voor je hulp,ik heb boven stande gedownload,uitgepakt maar het is mijn niet duidelijk wat ik nu moet branden, en of dat een cd of een dvd moet zijn graag u advies.

afbeelding van misterD
Moderator

Download dit bestand en brand het als cd;

http://www.seagate.com/staticfiles/support/seatools/SeaToolsDOS220EURO.1...

succes

--

afbeelding van Carlo58
Bezoeker

Dank voor je hulp,maar ook dit werkte niet ik ga er van uit de de HDD kappot is.
Mvg.Carlo

afbeelding van misterD
Moderator

Heeft Seatools een foutmelding gegeven? Of kon je daarvan ook niet opstarten?

Probeer anders een Systeemherstel van een paar dagen geleden, maar waarschijnlijk is het een hardware fout, ik zou de computer binnenbrengen in een pcwinkel, zal je ongeveer een kleine 100€ kosten, want in garantie opsturen zal niet lukken want het is door eigen toedoen kapot

--

afbeelding van Carlo58
Bezoeker

Dank voor je raad,bij systeemherstel kan ik niet komen ik kan alleen bij de boots komen en daar is het mee klaar ik krijg alleen maar

BOOT From AHCI CD:
Disk boot Failure ,insert systeem dick and press enter
maar ik denk dat ik eest een de harde schijf ga vervangen en dan is kijken wat er dan nog moet gebeuren.

afbeelding van G-Baby
Bezoeker
Punten: 327

Je kunt ook via een usbstickje opstarten. Als hij dat ook niet doet kun je het verder zoeken dan enkel je HDD. Als hij zo wel opstart heb je grote kans dat het je HDD is.. http://www.linuxliveusb.com/ kun je opstart USBtje maken.

afbeelding van Carlo58
Bezoeker

Ook dit werk niet,maar toch bedankt

afbeelding van G-Baby
Bezoeker
Punten: 327

Zorg wel dat je USB dan een hogere prioriteit heeft van opstarten dan je HDD en andere medium he! Als dit niet werkt is niet (enkel) je HDD kapot, maar meer..

afbeelding van misterD
Moderator

Moest ik jou zijn zou ik gewoon naar een computerwinkel kopen een een 2,5 inch s-ata harde schijf kopen, die zijn tegenwoordig redelijk goedkoop

--

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer