beveiling voor hotels

4 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van dubble_u
Bezoeker
Punten: 131

Op men werk (hotel-restaurant) hebben we sinds kort twee laptops om onze klanten een extra service aan te bieden. Het is de bedoeling om ze online te kunnen laten werken, e-mails lezen, en de meest courante programma's (word, adobe,...) te gebruiken.
Ons vorig systeem was volledig beveiligd (door een externe persoon). Ik wil zeggen dat de gebruikers niks konden misdoen aangezien alles was uitgeschakeld. Men kon niet aan de instellingen. Ook werd telkens de pc uitgezet alles teruggezet naar een standaard instelling, alles werd gewist.
Gaat dit via een gebruiker? Door het ouderlijk toezicht? Door alles afzonderlijk in te stellen?
Hoe los ik dit op?

--

www.lasabliere.be

afbeelding van G-Baby
Bezoeker
Punten: 327

Policies is the magic word.

Edit: Start --> Groepsbeleidbewerken.

ps. je moet wel minimaal pro of ultimate hebben volgens mij. In een home premium zit het sowieso standaard niet.

afbeelding van Scott
Beheerder
Punten: 1426

Windows 7 heeft daar een (redelijk goed verborgen "guest mode") voor, niet te verwarren met de guest account. Die guest mode zorgt ervoor dat alles wat door de gebruiker werd opgeslagen, verdwijnt na het afmelden. Lijkt me al een eenvoudige manier om mee te beginnen:

zie http://www.winsupersite.com/article/windows-7/windows-7-feature-focus-gu...

--

"I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone." -- BS.

afbeelding van misterD
Moderator
Punten: 2654

Heel simpel; ga naar Gebruikersaccounts en stel een account in met Beperkte rechten of als gast, maar dan kan je (volgens mij) bv geen .doc saven

--

oude nickname: eclipx

afbeelding van G-Baby
Bezoeker
Punten: 327
EclipX schreef:
Heel simpel; ga naar Gebruikersaccounts en stel een account in met Beperkte rechten of als gast, maar dan kan je (volgens mij) bv geen .doc saven

En daarom kun je beter Policies gebruiken(gebruiken we ook op servers). Hier kun je veel specifiekere parameters meegeven.

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer