Driver ATI

10 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van McLaren
Bezoeker
Punten: 70

Hoi, ik heb een probleem.

Ik heb 2 grafische kaarten in mijn pc (ATI X300/X550 series en ATI X300/X550 series secondary )

Maar ik denk dat mijn drivers niet meer up to date zijn.

Nu wil ik de nieuwe driver downloaden van www.ati.com. Dit heb ik gedaan maar ik merk geen verschil. Want ik ondervind wat problemen mij het gamen en het kan enkel aan de driver liggen.

Moet ik iets speciaals doen om deze driver te laten werken? In een speciale map zette ofzo?

Kan iemand mij verder helpen, want ik kan er niet meer aan uit.

Mvg Tom.

--

Greetz McLaren SLR

afbeelding van misterD
Moderator
Punten: 2654

Dus je gebruikt CrossFire?

Installeer je wel de drivers? Of download je ze gewoon?

Welke problemen heb je dan?

--

oude nickname: eclipx

afbeelding van McLaren
Bezoeker

Wat is crossfire?

Natuurlek installeer ik de drivers na download.

Wel ik speel Counter Stike, en als ik speel en er is wat veel man op dezelfde plaats, dan heb ik last van lag. Dit had ik vroeger niet. En het ligt niet aan de server, want ik heb het op elke server.

Mvg.

--

Greetz McLaren SLR

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718

Speel je online? Want door de vakantie en slecht weer kan het zijn dat het overbelast geraakt ;). Niet direct aan video denken.

Probeer es op kalmere momenten.

--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

afbeelding van McLaren
Bezoeker

Ik speel online. Ik zit er al 4 weken met het probleem. En heb het elke elke keer opnieuw.

Moet ik mijn oude drivers eraf gooien?

Mvg.

--

Greetz McLaren SLR

afbeelding van DickBrewer
Moderator
Punten: 1637
McLaren schreef:
Ik speel online. Ik zit er al 4 weken met het probleem. En heb het elke elke keer opnieuw.

Moet ik mijn oude drivers eraf gooien?

Mvg.

Oude drivers volledig verwijderen en dan pas de nieuwe installeren is de beste manier.
Gewoon uninstallen is trouwens niet 'volledig' verwijderen. Daarvoor heb je en tool zoals Drivercleaner nodig (wat gratis is). Die cleant het driver.cab bestand.

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

afbeelding van McLaren
Bezoeker

Bedankt Dickbrewer, ik heb Drivercleaner eens zijn werk laten doen en heb alle drivers verwijderd.

Nu, als ik terug wil gaan gamen, dan zegt hij dat mijn driver niet up to date is. Dus ik ga naar de www.ati.com om de driver te downloaden en te instaleren. Allemaal goed en wel, nu tijdens de instalatie komt er een foutmelding:

"Setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system. Setup will now exit."

Wat heb ik verkeerd gedaan? De verkeerde driver gedownload misschien?

Mvg Tom.

--

Greetz McLaren SLR

afbeelding van DickBrewer
Moderator
Punten: 1637

Misschien eens Omega Drivers proberen. Dit zijn geoptimaliseerde ATI Drivers. Ik heb zelf een grafische kaart van ATI en gebruik al een lange tijd de Omega drivers.

http://www.omegadrivers.net/

Hier moet je geen drivers 'specifiek' voor uw kaart downloaden. Eén setup volstaat voor alle vormen van graka's. Normaal zou deze dus ook moeten werken voor Crossfire-types.

Ik zal nog even de ATI-website (of nu AMD) afschuimen als ik iets vind specifiek voor uw Crossfire.

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

afbeelding van Vosje
Bezoeker
Punten: 40
Citeer:
Ik heb 2 grafische kaarten in mijn pc (ATI X300/X550 series en ATI X300/X550 series secondary )

huh .. ? :S

Ik heb ook ATI, maar heb 1 kaart en geeft ook een secondary aan .. Secondary is toch voor als je tv wilt kijken op je pc? ofzowiets. of een soort van beveiligde modus van de videokaart?
Maar ik denk toch echt dat je maar 1 kaart hebt

afbeelding van nasar
Bezoeker
Punten: 80
McLaren schreef:
Wat is crossfire?

Natuurlek installeer ik de drivers na download.

Wel ik speel Counter Stike, en als ik speel en er is wat veel man op dezelfde plaats, dan heb ik last van lag. Dit had ik vroeger niet. En het ligt niet aan de server, want ik heb het op elke server.

Mvg.

Is ram geheugen te weining / windows naar de zak 'eens een format doen' of te weinig virtueel geheugen, niks aan video kaart.
+ gebruik een aangepaste config.

--

Life goes on

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718

@nasar, daar kan ik persoonlijk niets van uitmaken...

--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer