Hoi, ik heb een probleem.
Ik heb 2 grafische kaarten in mijn pc (ATI X300/X550 series en ATI X300/X550 series secondary )
Maar ik denk dat mijn drivers niet meer up to date zijn.
Nu wil ik de nieuwe driver downloaden van www.ati.com. Dit heb ik gedaan maar ik merk geen verschil. Want ik ondervind wat problemen mij het gamen en het kan enkel aan de driver liggen.
Moet ik iets speciaals doen om deze driver te laten werken? In een speciale map zette ofzo?
Kan iemand mij verder helpen, want ik kan er niet meer aan uit.
Mvg Tom.
Dus je gebruikt CrossFire?
Installeer je wel de drivers? Of download je ze gewoon?
Welke problemen heb je dan?
Wat is crossfire?
Natuurlek installeer ik de drivers na download.
Wel ik speel Counter Stike, en als ik speel en er is wat veel man op dezelfde plaats, dan heb ik last van lag. Dit had ik vroeger niet. En het ligt niet aan de server, want ik heb het op elke server.
Mvg.
Speel je online? Want door de vakantie en slecht weer kan het zijn dat het overbelast geraakt
. Niet direct aan video denken.
Probeer es op kalmere momenten.
Ik speel online. Ik zit er al 4 weken met het probleem. En heb het elke elke keer opnieuw.
Moet ik mijn oude drivers eraf gooien?
Mvg.
Moet ik mijn oude drivers eraf gooien?
Mvg.
Oude drivers volledig verwijderen en dan pas de nieuwe installeren is de beste manier.
Gewoon uninstallen is trouwens niet 'volledig' verwijderen. Daarvoor heb je en tool zoals Drivercleaner nodig (wat gratis is). Die cleant het driver.cab bestand.
Bedankt Dickbrewer, ik heb Drivercleaner eens zijn werk laten doen en heb alle drivers verwijderd.
Nu, als ik terug wil gaan gamen, dan zegt hij dat mijn driver niet up to date is. Dus ik ga naar de www.ati.com om de driver te downloaden en te instaleren. Allemaal goed en wel, nu tijdens de instalatie komt er een foutmelding:
"Setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system. Setup will now exit."
Wat heb ik verkeerd gedaan? De verkeerde driver gedownload misschien?
Mvg Tom.
Misschien eens Omega Drivers proberen. Dit zijn geoptimaliseerde ATI Drivers. Ik heb zelf een grafische kaart van ATI en gebruik al een lange tijd de Omega drivers.
Hier moet je geen drivers 'specifiek' voor uw kaart downloaden. Eén setup volstaat voor alle vormen van graka's. Normaal zou deze dus ook moeten werken voor Crossfire-types.
Ik zal nog even de ATI-website (of nu AMD) afschuimen als ik iets vind specifiek voor uw Crossfire.
huh .. ? :S
Ik heb ook ATI, maar heb 1 kaart en geeft ook een secondary aan .. Secondary is toch voor als je tv wilt kijken op je pc? ofzowiets. of een soort van beveiligde modus van de videokaart?
Maar ik denk toch echt dat je maar 1 kaart hebt
Natuurlek installeer ik de drivers na download.
Wel ik speel Counter Stike, en als ik speel en er is wat veel man op dezelfde plaats, dan heb ik last van lag. Dit had ik vroeger niet. En het ligt niet aan de server, want ik heb het op elke server.
Mvg.
Is ram geheugen te weining / windows naar de zak 'eens een format doen' of te weinig virtueel geheugen, niks aan video kaart.
+ gebruik een aangepaste config.
@nasar, daar kan ik persoonlijk niets van uitmaken...