probleem crysis

6 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van mennogamer559
Bezoeker
Punten: 11

hallo.
ik heb een probleempje met crysis op mn pc.
ik loop nu door de ijs tijd heen en na nog geen 3seconde loopt hij vast.
ik kijk meteen op core temp en niks is te heet.
ik heb nu een nvidea geforce 9800gt viedeokaart van evga er in zitten en draai het spel op veryhig zonder aa.
dat heeft hij al die tijd al goed getrokken tot nu in de ijs tijd.
ik heb een intel core 2duo e8500 cpu en 4gb ram.
ik zit te twijfelen aan mn moederbord van wegen mijn moederbord een pcie 1.0a slot heeft en de kaart pcie2.0.
ik heb ook gelezen dat dit nog wel eens probleemen kan opleveren.
ik heb nu een p6ngm-l moederbord van msi.
en ik heb veder een behuizing van aerocool(aerocool jr sliver).
en ik heb een voeding van 500watt.
hopelijk kunnen jully me hier me veder helpen.
alvast bedankt.

menno cluitmans

afbeelding van Esparoba2
Bezoeker
Punten: 282

Voor zover ik weet is PCI-E 1.0a niet backwards compatible met PCI-E 2.0 videokaarten.
Maar aangezien dat je het spel kom spelen tot aan het ijstijd level moet het iets anders zijn.
Je zegt zelf dat je het Crysis op Very High kunt spelen, het is eventueel mogelijk doordat er in het ijstijd level een hoog aantal particles en textures (vooral de sneeuw texture) word gebruikt dat je videokaart dit niet aan kan. Zet je settings bijvoorbeeld eens op Medium en probeer of het dan werkt.

--

Aarzel niet om me er op te wijzen als ik iets fout zeg. Ik moet nog veel leren :p.

-Specs-
Intel Q6600 @ 3.9Ghz :-D
Asus P5Q-PRO
4GB Corsair XMS2
2x Sapphire HD 3850 1GB Edition in CrossfireX
2x WD 500GB @ RAID0
Recom Power Engine 600W

Bezoeker

heb ik al gedaan op low nog zelfs en 800x600 en doet nog steeds het zelfden.
ik heb het spel ook al overnieuw geinstaleerd en doet nog steeds het zelfde.
kan het dr ook aan liggen dat ik een ddr800 module geheugen er in heb zitten en dat het moederbord maar 667 ondersteund en geen dualcore.

afbeelding van Esparoba2
Bezoeker
Punten: 282

Ik weet niet zeker hoe dat het zit met je geheugenmodules. Omdat je pc toch werkt met een DDR800 module denk ik dat deze gewoon om 667MHz draait omdat het moederbord niet verder dan die snelheid kan.
Wat een dualcore processor betreft, in mijn opzicht is een Intel Core 2 Duo processor toch een must have voor spellen zoals Crysis.

Na wat rond te lezen op verschillende fora werd er ook veel gesuggereerd om je drivers van je videokaart te update. Je kunt dit misschien eens proberen

--

Aarzel niet om me er op te wijzen als ik iets fout zeg. Ik moet nog veel leren :p.

-Specs-
Intel Q6600 @ 3.9Ghz :-D
Asus P5Q-PRO
4GB Corsair XMS2
2x Sapphire HD 3850 1GB Edition in CrossfireX
2x WD 500GB @ RAID0
Recom Power Engine 600W

Bezoeker

ik heb ook al de nieuwste drivers van mijn viedeokaart op mijn pc staan en ik gebruik 2x 2gb modules ddr800 van adata.
ik kan niet gebruik maaken van dual channel omdat mn moederbord aleen singel channel ondersteunt.
ik heb de nieuwste drivers al daar op staan.
en mn core 2duo e8500 zou het moetten trekken een vriend van mij heeft een amd athlon 64 2x 4600+ en trekt crysis zonder problemen op very hig in de sneeuw en andere gebieden.
zou het ook aan mij chipcet van het moederbord kunnen liggen want zodra de game vast loopt voelt die zo heet als een kaggel aan de viedeokaart en cpu worden helemaal niet zo heet en mn cpu zal crysis zonder problemen kunnen trekken op veryhig als een amd athlon 64 2x 4600+ dat als kan.

afbeelding van Destiser
Bezoeker
Punten: 562

als je graka PCIx2.0 vraagt en je hebt maar PCIx1.0a dan denk ik toch wel dat het daaraan ligt hoor. Staath het in de handleiding van je graka niet vermeld welke versie van PCIe je moet hebben? Waarschijnlijk spreekt de driver van je graka op het ijstijd level een speciale PCIe2.0 functie aan en doordat je maar PCIe1.0a hebt slaat je systeem op hol.

Dit is wel echter giswerk van mijn kant, maar het is gewoon een beetje 'de regel' dat je 'slave', hier je graka, ouder of evennieuw van technologie moet zijn als je 'master', hier je mobo.

Bij een oude S775 mobo kan je ook geen C2D processors aansluiten alhoewel het dezelfde socket is enzoverder.

Krijg je een blue screen (BSOD)? Als daar iets instaat ivm IRQ dan kan dat mijn vermoeden bevestigen.

EDIT:

Citeer:
PCIe 2.0 motherboard slots are backward compatible with PCIe v1.x. PCIe 2.0 cards have good backward compatibility, new PCIe 2.0 graphics cards are compatible with PCIe 1.1 motherboards, meaning that they will run on them using the available bandwidth of PCI Express 1.1.

(wiki) dus ze zeggen, PCIe2.0 graka's kunnen op PCIe1.1 mobo's draaien maar wel op verlaagde snelheid. Dit is waarschijnlijk wat er nu gebeurd bij jou, je graka draait op verlaagde snelheid. Echter!!!!!! Er staat niet dat het compatibel is met PCIe1.x mobo's, dus dat wil zeggen dat jou mobo, PCIe1.0a niet goed backwards compatibel is. m.a.w. -> een nieuwer mobo zou het probleem moeten oplossen.

Bezoeker

dan weet ik dat ik mijn moederbord moet vervangen ik had al zo een vermoeden dat het daar aan zou liggen.
veder iedereen die me geholpen heeft super veel bedankt.

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer