Installatieprobleem Age of Empires 3

12 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van vatos
Bezoeker
Punten: 13

Ik heb een probleem met het installeren van Age Of Empires III. Ik heb deze spel al eerder op een ander pc geinstalleerd (met XP) en nu met een nieuw gekocht pc (met Vista) wil ik deze spel opnieuw spelen. Maar voor de installatie begint,krijg ik al dit bericht:

"Dit programma heeft bekende compatibiliteitsproblemen.
Controleer online of oplossingen beschikbaar zijn op de Microsoft-website. Als oplossingen worden gevonden, wordt automatisch een website weergegeven die de te nemen stappen opsomt.
Programme: Age of Empires III
Uitgever: Microsoft
Locatie E:\setup.exe
Age of Empires III is incompatibel met deze versie van Windows. Neem voor meer informatie op met Microsoft."

Als ik dan klik op "Online naar oplossingen zoeken", dan komt er te staan dat er geen oplossingen zijn. Klik ik echter op installeren, dan installeert hij het zonder problemen. Tot op het einde, bij de derde cd, wanneer hij op 99 procent zit. Dan krijg ik deze melding (zie afbeelding):

Error 1305.Error reading from file C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires III\Sound\music\standaard\getoffmyband.mp3. Verify that the file exists and that you can access it.

Door opnieuw aan te klikken, komt hetzelfde bericht terug na een tijdje. klik ik op annuleren, doet de installatie een Rolling back action en krijg ik dit bericht:

Error: -1603 Fatal error during installation. Consult Windows Installer Help (Msi.chm) or MSDN for more information.

Ik heb de orginele versie van Age Of Empires. Ook wat ik raar vond was dat hij geen product code vroeg in het begin van de installatie. Verder heb ik Windows Vista. Op de microsoft website heb ik gelezen dat dit probleem op te lossen was door vista te updaten, dit heb ik gedaan maar het probleem is er nog altijd. Ook heb ik het bestand geopend die hij vroeg, toen opende mediaplayer en kreeg ik de melding dat ik het bestand niet kan afspelen omdat het al in gebruik is.
Weet iemand de oplossing?

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Hoi,

Welke servicepack level heb je van Vista?

Citeer:
Op de microsoft website heb ik gelezen dat dit probleem op te lossen was door vista te updaten,

Kan je even meegeven welk artikel je hier gevolgd hebt?
Want anders geven we misschien dubbele info :)

Kijk ook eens op: http://support.microsoft.com/kb/873281

Citeer:
This problem occurs if the Microsoft Windows Installer Service is damaged.

Heb je dit gevolgd? En welke versie van Windows installer heb je momenteel?

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van vatos
Bezoeker

Bedankt voor je reactie.

Ik heb service pack 2. En de 32-bit bestruringssysteem.

De artikel vind ik niet meer, het ging over dat spellen niet werkten of konden geinstalleerd worden, en dit probleem op te lossen was door windows uptedaten/

Via de link die ik van je heb gekregen. Eerst heb ik geprobeerd om het programma te installeren met de versie van windows XP, maar ik kreeg daar deze foutmelding:
"Kan het bestand C:\Windows\system32\setup.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw."

Ik heb ook even Direct X geinstalleerd, aangezien dat in het boekje van Age of empires 3 stond.

Het spel is nog steeds niet geinstalleerd.

afbeelding van Weazle
Beheerder

Hoi,

Je maakt dus gebruik van Windows Vista, SP2.

Probeer eens hetvolgende:

• Open 'deze computer' en navigeer naar C:\Windows\System32
  • Klik met de rechtermuisknop op cmd.exe en kies 'Uitvoeren als administrator'
  • in het dosvenster (dat zwarte ding), typ je volgende commando's:
  • MSIEXEC /UNREGISTER (en duw dan op enter)
  • MSIEXEC /REGISTER (en duw terug op enter)
  • services.msc en druk op enter
  • In het nieuwe venster dat openstaat, scroll naar beneden tot aan 'Windows Installer'
  • Klik met de rechtermuisknop op 'Windows installer' en klik op starten

Wil de service starten?
Controleer ook eventviewer op foutmelding (vanaf het tijdstip dat je aan bovenstaande instructies bent begonnen tot na het starten van de service).

Eventviewer: C:\Windows\system32\eventvwr.msc

groeten,

Weazle

--

afbeelding van vatos
Bezoeker

Ik heb alles gedaan wat je vroeg. Windows Installer startte. Bij de foutmeldingen stonden er 2 nadat ik heel het gebeuren had uitgevoerd. Namelijk deze 2:
1)Bron: WMI
Gebeurtenis-id: 10
"Gebeurtenisfilter met query SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99 kan niet opnieuw worden geactiveerd in naamruimte //./root/CIMV2 vanwege fout 0x80041003. Mogelijk worden er geen gebeurtenissen via dit filter doorgegeven totdat het probleem is verholpen."

En ook op het zelfde moment:
2)Bron: Provider van gebeurtenislogboek voor Servicebeheer
Gebeurtenis-id:7000
"De Parallel port driver-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden."

Er stonden nog meer informatie erbij zoals de tijd en dergelijke, als je deze informatie ook nodig hebt, moet je het maar zeggen. De 2 foutmeldingen zijn op juist dezelfde moment (op het seconde precies) gebeurt.

afbeelding van Weazle
Beheerder

De Windows Installer service start dus wel degelijk.

Ik heb even je informatie herlezen.

Citeer:
Als ik dan klik op "Online naar oplossingen zoeken", dan komt er te staan dat er geen oplossingen zijn. Klik ik echter op installeren, dan installeert hij het zonder problemen. Tot op het einde, bij de derde cd, wanneer hij op 99 procent zit. Dan krijg ik deze melding (zie afbeelding):

Error 1305.Error reading from file C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires III\Sound\music\standaard\getoffmyband.mp3. Verify that the file exists and that you can access it.

De installatie is al een vergevorde stadium. De acties die ik je heb laten ondernemen zullen dus voor niets geweest zijn ;)

Indien het probleem pas optreedt op het allereinde, dan lijkt het alsof je computer de CDrom niet goed kan lezen.
Microsoft info hiervoor:

Citeer:
Methode 1: De schijf reinigen
Reinig de cd of dvd. Gebruik hiervoor een speciale reinigingsset voor schijven U kunt de zilveren kant van de schijf ook voorzichtig schoonwrijven met een zachte, pluisvrije katoenen doek. Gebruik geen papieren doekje, zoals een tissue. Hierdoor kan de kunststof beschadigd raken en kunnen er strepen achterblijven. Wrijf bij het schoonmaken van de cd-rom vanuit het midden van de schijf naar de buitenkant. Maak geen ronddraaiende beweging. Als het probleem blijft optreden, maakt u de schijf schoon met een vochtig doekje of een speciale reinigingsvloeistof voor cd's of dvd's. Zorg dat de schijf volledig droog is voordat u deze in het station plaatst. Als het probleem blijft optreden, gaat u verder met methode 2.
Naar boven
Methode 2: Het station reinigen
Als het probleem niet is opgelost na het schoonmaken van de cd of dvd, reinigt u het schijfstation met een reinigingsschijf voor cd- of dvd-stations. Als u niet over een reinigingsschijf beschikt, koopt u een dergelijke schijf als u het probleem niet kunt oplossen met behulp van de andere stappen in dit artikel. Schijven voor stationsreiniging zijn verkrijgbaar in de meeste computer- en elektronicawinkels. Als het probleem blijft optreden, gaat u verder met methode 3.

Bron: http://support.microsoft.com/kb/258496

Mijn info:
Controleer of je er geen scharen of vuil op de cd hangen(cd3 dus).
Indien je meer dan één cdrom/dvd lezer hebt, probeer eens het spel te installeren vanuit het andere station.

groeten,

Weazle

--

afbeelding van vatos
Bezoeker
Weazle schreef:
De installatie is al een vergevorde stadium. De acties die ik je heb laten ondernemen zullen dus voor niets geweest zijn ;)

Niet erg, ik heb weer wat bijgeleerd.

Maar ik denk niet dat het fout ligt aan een vuile cd. Want hij geeft al aan bij cd 1 dat er problemen zijn (en vraagt niet de productcode), en bij cd 3 komt de foutmelding. Maar ik zal het proberen. Op goede hoop!

afbeelding van vatos
Bezoeker

Nog altijd hetzelfde probleem na het reinigen van de cd.

afbeelding van Weazle
Beheerder

Je krijgt dus nog steeds beide fouten? Ik had weer onterecht begrepen dat je eerste foutmelding was opgelost na een Windows update :)

Citeer:
Controleer online of oplossingen beschikbaar zijn op de Microsoft-website. Als oplossingen worden gevonden, wordt automatisch een website weergegeven die de te nemen stappen opsomt.
Programme: Age of Empires III
Uitgever: Microsoft
Locatie E:\setup.exe
Age of Empires III is incompatibel met deze versie van Windows. Neem voor meer informatie op met Microsoft."
Citeer:
Age of Empires III Error

Error 1305. Error Reading from File c:\program files\Microsoft games\Age of Empires III\Sound\music\standard\getoffmyband.mp3.
Verify that the file exists and that you can access it

Dat gezegd zijnde, hetvolgende kan ik terug vinden op de agecommunity:

Citeer:
Known Issue: "This program has known compatibility issues" alert on Windows Vista

This alert appears when installing or launching Age III (not Warchiefs) on any version of Windows Vista. It specifically refers to an issue with how the in-game autopatcher works under Windows Vista security settings.

To correct the autopatch functionality, download and apply the latest stand alone patch.

1) Download the latest Age of Empires III patch from our game updates page.

2) Once the patch has been downloaded to your PC, you just need to double click on it to update your game.

For any future patches, you will be able to update the game with our in-game auto update feature. Access this by clicking on "Help and Tools" from the main menu, then "Update Game".

En de Game update site kan je vinden op : http://www.agecommunity.com/ga...dates.aspx

Dat kan je dus uitproberen :)

Indien dat niet werkt, desactiveer eens tijdelijk alle

• Virusscanners en firewalls
  • UAC van Windows
  • Windows Defender
  • Andere spyware verwijder programma's

En probeer de installatie opnieuw.

groeten,

Weazle

--

afbeelding van vatos
Bezoeker

Ik heb de patch gedownload, en de al de virusscanners, firewalls en dergelijke uitgezet. Maar nog steeds krijg ik dezelfde foutmelding :(.

afbeelding van Weazle
Beheerder

Zo te zien is je game niet echt tevreden met je nieuwe computer.

Hieronder nog enkele items:

Citeer:
1305
This is an error that results from trying to read from a file and may also be due to a corrupt cab file or other corrupted file on the CD, or a file that's copied to the temp directory that hits a flaky sector. If it's not the CD-Rom or the CD drive, then move the temp location. Related information from Microsoft Technical Support: http://support.microsoft.com/kb/873281

http://www.agecommunity.com/fa...stallation

Citeer:
From the official forums:
Quote:
You can try to manually copy the contents of all 3 disks to a folder on your hard drive. There are some small oddly named files on disk one that probably wont copy, that is normal and will not affect the install.
If this fails, try to copy the files at another PC and save/burn them on USB/CD/DVD

http://club.myce.com/f80/age-e...ii-276823/

Ik vrees dat je voor de laatste optie zal moeten gaan, gezien je cdlezer of de cd's niet echt mee werken.

groeten,

Weazle

--

afbeelding van vatos
Bezoeker

Beste, bedankt al voor al je hulp. Maar nu zit ik metde vraag, hoe je dit doet, de files van cd naar pc overbrengen?

afbeelding van Weazle
Beheerder

Hoi,

• Je gaat naar 'Deze computer' en klikt met de rechtermuisknop op je CDrom drive.
  • Vervolgens kies je voor 'Verkennen' of 'Openen'

Alle bestanden die op je CDRom staan verschijnen.

• Je duwt de toetsencombinatie Control+A om alle bestanden te selecteren
  • Vervolgens duw je Control+C om alles naar het klembord over te brengen
  • In een nieuwe map op je computer, kies je vervolgens voor plakken (Control+V)

Dit voor de verschillende CD's in elks hun eigen folder.

groeten,

Weazle

--

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer