Bestaande simsconfiguratie verplaatsen

2 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Journey737
Bezoeker
Punten: 1

Mijn dochter speelt al een tijd SIM2 en 3.
Kan ik alles wat met het spel te maken heeft eenvoudigweg van locatie veranderen, bijvoorbeeld naar een externe harde schijf, zonder dat gegevens verloren gaan, of moet het programma op een PC/Laptop staan en de gesavede items op de externe harde schijf, zodat wij terug wat plaats hebben op de harde schijf van de PC/Laptop.
Alvast bedankt voor een tip.

Michel

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Punten: 1301

Hiya Journey737, welkom op het forum!

Hoe dit bij The Sims games staat kan ik niet met zekerheid zeggen, maar gewoonlijk is het voldoende om het mapje met opgeslagen spellen (in My Games) te kopiëren, en dan in een nieuwe installatie van The Sims terug te plaatsen.

Om een volledige installatie over te zetten zou je zowel de spelbestanden als alle registersleutels moeten identificeren en verplaatsen, wat een erg omslachtige bedoening is.

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Punten: 971
Yannou schreef:
Hiya Journey737, welkom op het forum!

Hoe dit bij The Sims games staat kan ik niet met zekerheid zeggen, maar gewoonlijk is het voldoende om het mapje met opgeslagen spellen (in My Games) te kopiëren, en dan in een nieuwe installatie van The Sims terug te plaatsen.

Om een volledige installatie over te zetten zou je zowel de spelbestanden als alle registersleutels moeten identificeren en verplaatsen, wat een erg omslachtige bedoening is.

Euh ik weet niet zeker of dit wel een antwoord is op de vraag. Journey737 wil namelijk geen gegevens overzetten, maar gewoonweg plaats vrijmaken voor zover ik het correct beoordeel.

Installeren op een externe harde schijf gaat, maar de laadtijd van het spel zal wel aanzienlijk groter worden omdat externe (usb) harde schijven trager zijn dan interne. In elk geval zul je waarschijnlijk het spel moeten deïnstalleren (effectief eerst de opgeslagen spellen die in Mijn documenten staan back-uppen) en daarna opnieuw op de externe harde schijf installeren (vervolgens saved games terugzetten). Anders zal je inderdaad met registerinstellingen etc moeten beginnen knoeien, wat niet echt aan te raden is :)

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer