cycling manager

9 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van mams
Bezoeker
Punten: 68

Hallo,
Mijn zoon speelt al geruime tijd pro cycling manager 2008 (legale cd) zonder problemen.(op windows Vista)
Als hij nu het spel opstart krijgt hij het volgende : 'Attempt of using emulation software has been detected. Please, insert the licensed disc, deactivate emulation software and try again.'
Kan iemand mij hier mee helpen?
Groetjes

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Punten: 977

De foutmelding zegt het al lijkt me. De cd/dvd van pro cycling manager is een kopie of er draait emulatiesoftware (Daemon Tools, Alcohol 120%,...) op de pc of beide tegelijk.

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

afbeelding van mams
Bezoeker

De cd is zeker geen kopie, maar wat is eigenlijk emulatiesoftware, waarvoor dient dit, hoe herken ik dit en moet ik dit dan verwijderen of wat???
Groetjes

afbeelding van aomlives
Bezoeker

Emulatiesoftware emuleert iets, dus doet alsof iets er is terwijl het er niet is. In dit geval gaat het spel er van uit dat het emulatieprogramma probeert te doen alsof er een legale cd/dvd aanwezig is terwijl dit eventueel niet het geval is. Zelfs al is de cd/dvd wel degelijk legaal, willen spellen vaak toch niet starten terwijl zulke emulatiesoftware ook gestart is. Dus gewoon even de bewuste software afsluiten (draait meestal in het systeemvak ofzo). Zie de namen van veelgebruikte software in mijn vorige post.

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

afbeelding van mams
Bezoeker

Oké,had intussen gezocht en inderdaad die Daemon tool gevonden, heb deze nu afgesloten en spel proberen te starten ,maar hog steeds hetzelfde probleem.
Eventueel nog een andere oplossing?

afbeelding van aomlives
Bezoeker

Hoogstwaarschijnlijk draait Daemon tools nog op een of andere manier op de achtergrond. Neem eens een kijkje in taakbeheer bij de processenlijst (ctrl + alt + del).

--

afbeelding van mams
Bezoeker

Heb Daemon tools verwijderd en ook nog eens in taakbeheer gekeken ,staat er niet bij en nog werkt het spel niet.
Heb ook het spel al eens terug geinstalleerd , zelfs een cd van een vriend (aangekochte versie) en op een andere pc gebrobeerd, niets werkt.
Nog suggesties???

afbeelding van aomlives
Bezoeker
mams schreef:
Nog suggesties???

Ja, zoals ik al zei kunnen meerdere programma's hiervan de oorzaak zijn. Je zoon zal waarschijnlijk kunnen zeggen welke allemaal geïnstalleerd zijn sinds het de laatste keer werkte.

Maak bijvoorbeeld een Hijackthislog (http://free.antivirus.com/hijackthis/), daar kunnen wij in zien welke processen zoal geladen zijn.

--

afbeelding van mams
Bezoeker

Kunt u mij eens uitleggen hoe ik dat hijackthislog hier kan laten zien?
Heb via uw link gedownload en kan dan op "scan" klikken ,maar hoe moet ik dan verder?
(sorry voor mijn onervarenheid ,maar ben maar een mama die steeds de problemen kan oplossen en meestal lukt dit wel via dit forum)
Groetjes

afbeelding van aomlives
Bezoeker

Het proces is nochtans vrij voordehandliggend, gewoon "scan and save log file" aanklikken. Kijk eens naar deze screenshots als het toch niet lukt.

--

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer