MP3 op CD branden

2 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van eric
Bezoeker
Punten: 154

Ik heb 140 MP3 bestanden, die ik op 1 CD wil branden. (totaal 595MB)
Die bestanden zijn gedeeltelijk gedownload, en gedeeltelijk met Audiograbber + Lame encoder gemaakt.
Met Nero gaat het niet, want die aanvaardt maar 100 nummers per CD.
Met Windows mediaplayer 10 al helemaal niet, want die geeft het op na 21 nummers.

Ik kan die 140 bestanden wel op CD branden met Nero(en afspelen), als ik de CD als data CD brand.
Maar dan is het onmogelijk om de nummers apart te kiezen. De hele Cd wordt als 1 bestand beschouwd, en moet dus in zijn geheel worden afgespeeld.
Vooruit of achteruit spoelen is dus onmogelijk. Bovendien is de volgorde van de MP3 bestanden niet dezelfde als ze opgeslagen werden. (en die volgorde is wel belangrijk)

Bestaat er een mogelijkheid om alle 140 bestanden op 1 CD te branden, in de juiste volgorde, zodat de CD als een normale audio CD kan gebruikt worden?
(op een MP3 compatibele CD speler uiteraard)

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10105

Ik ga al even een reactie geven op een onderdeel van je topic.

Waarom kan Nero niet meer dan 99 Nummers op een Audio Cd zetten.

Heel Simpel.
Wanneer je Audio cd kiest, dan gaat hij de MP3 niet dadelijk schrijven op de cd. Hij gaat ze omzetten naar een formaat dat begrepen wordt door de meeste audio spelers(ik dacht dat hij het naar WAV formaat ging omzetten).
Maar dit WAV formaat is vele groter!! Dus kan je maar een beperkte aantal Liedjes op een cd zetten.

Ik denk dat zo rond de 20 liedjes dat wel het maximum is(op een normale cd)! Dit is ongeveer 75 minuten muziek.
Ik heb eens gekeken. 99 Liedjes is bijna 400 Minuten muziek.
Dat kan dus niet in Wav formaat op de cd. Dat zou ongeveer 4 Gig zijn!

Dus je zal met een Data cd moeten werken(vermits je speler dat toch herkend)

groetjes

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van eric
Bezoeker
Punten: 154

Ja, als data bestand kan ik de hele CD volschrijven. En die Cd wordt ook zonder problemen weergegeven.
Maar dan zit ik dus met het probleem dat ik alleen het gehele bestand (dus de hele CD met de 140 nummers) achter elkaar kan afspelen, zonder een bepaald nummer te kunnen kiezen.
En dat is nogal lastig, vermits 140 MP3's meer dan 8 uur muziek betekenen.

Wat ik niet snap is dat alle 140 MP3 bestanden wel kunnen weggeschreven worden op 1 CD, (en ook afgespeeld kunnen worden), maar dat het niet mogelijk is dezelfde hoeveelheid informatie als audio bestand (eveneens in MP3 format)te branden.

Dan heeft het geen zin eerst alles in MP3 om te zetten, en kun je evengoed (beter?) de originele CD's gewoon kopiëren?

En dan vraag ik me ook af hoe het mogelijk is een komplete DVD te kopiëren op CDR? (Dat zou mogelijk zijn heb ik me laten wijsmaken, maar nog niet geprobeerd)

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer