Hallo
Ik ben sinds een aantal maanden gebruiker van Open Office.
Ik heb echter een probleem met de spellingscontrole, ik krijg er kop nog staart aan.
Graag had ik mijn documenten laten checken in het Frans. Is er een mogelijkheid om die spellingscontrole voor Frans te downloaden?
Dank bij voorbaat
Shanna
Welke versie gebruik je?
De versie 1.1.4
Kan iemand helpen? Het is eigenlijk nogal dringend, ik moet een heleboel werkjes afgeven en ik zou toch liever eens door de spellingscontrole sleuren voordat ik ze afgeef.
TIA
Shanna
Ondersteuning voor andere talen moet je apart downloaden, zie http://nl.openoffice.org/about...check.html voor meer informatie daarover.
Hey bedankt, het werkt!!
Hartelijk dank
Groetjes
Shanna
Iedere keer als ik de spellingscontrole opstart begint hij iedere keer opnieuw in het nederlands te scannen. Terwijl ik dit telkens overal wijzig dat het in het Frans moet gecontroleerd worden. Toch doet hij dat niet! Hoe komt dat? Moet ik het nederlands woordenboek daarvoor verwijderen voordat het gaat?
Groetjes
Shanna
Onder Tools > Options > Language settings (of de nederlandse vertaling daarvan) kunt ge de standaard taal aanpassen. Ik vermoed dat het daar mee moet lukken, er staat ook een vinkje om die aanpassing enkel voor het huidige document te maken.