Hallo,
Het volgende probleem ondervind ik op de computer van mn vriendin thuis na het formatteren en opnieuw installeren van Windows XP:
Van zodra de computer is opgestart krijg ik continu pop-up schermen met een boodschap op.
Bovenaan dit pop-up scherm staat "MSN-bericht" of iets in die aard (kan het niet meer correct navertellen.)
Het enige wat je vervolgens kan doen is OK klikken.
Ik heb dit reeds vroeger eens gehad op één van mijn pc's, maar kan me niet meer voor de geest halen hoe dit probleem destijds verdwenen is.
Het pop-up scherm is trouwens geen internet-explorer scherm, maar eerder een windows-scherm.
Kan iemand helpen?
Ik heb ondertussen reeds al de computer opnieuw geformatteerd met hetzelfde probleem als gevolg.
Alvast bedankt
Een vage foutmelding is een beetje lastig om op te lossen.
Ik kan je enkel de locatie meegeven waar de opstartitems zijn terug te vinden.
Dit is onder Start -- Uitvoeren
typ daar msconfig en klik op het laatste tabbladje 'opstarten'
Daar vind je dan een lijst van programma's die starten, samen met je computer.
groeten
Weazle
Het volgende probleem ondervind ik op de computer van mn vriendin thuis na het formatteren en opnieuw installeren van Windows XP:
Van zodra de computer is opgestart krijg ik continu pop-up schermen met een boodschap op.
Bovenaan dit pop-up scherm staat "MSN-bericht" of iets in die aard (kan het niet meer correct navertellen.)
Het enige wat je vervolgens kan doen is OK klikken.
Ik heb dit reeds vroeger eens gehad op één van mijn pc's, maar kan me niet meer voor de geest halen hoe dit probleem destijds verdwenen is.
Het pop-up scherm is trouwens geen internet-explorer scherm, maar eerder een windows-scherm.
Kan iemand helpen?
Ik heb ondertussen reeds al de computer opnieuw geformatteerd met hetzelfde probleem als gevolg.
Alvast bedankt
@De_smallen : Messenger berichten zijn niet hetzelfde als MSN ( Windows Live Messenger ) berichten.
Vaak worden beide met elkaar verward.
Messenger Service is een onderdeel in Windows die het mogelijk maakt voor netwerkbeheerders om berichten te sturen naar de gebruikers.
Zo kunnen netwerkbeheerders de gebruikers waarschuwen als de server down gaat of iets dergelijks.
Helaas worden die Messenger Service berichten ook misbruikt voor SPAM doeleinden.
Misschien is dit de aard van je probleem dat je aankaart.
Er bestaan programma's waarmee je dat kan uitschakelen, je moet anders maar eens op Google zoeken.
Ik heb op Google gezocht en vond op een forum het antwoord :
De oplossing van m'n probleem is hetvolgende:
http://www.itc.virginia.edu/de...sagepopup/
De_smallen
Edit: of ook wel hetgeen zonet als oplossing gegeven werd...
Ik hoop dat je het kan uitzetten.
Laat ons zeker iets weten, aub.
Na het herinstalleren van een windows zonder service pack is het jammer genoeg gewoon normaal.
Download en installeer service pack 2 en je bent er gewoon vanaf
heb dit ook al meegemaakt. (meerdere keren zelfs)
Je kan ook de service messenger uitzetten in het servicesbeheer.