Hallo,
Ik heb helemaal geen geluid meer op mijn pc.
Het is een AMD Athlon(tm) XP 2400 en er zit windows XP op.
Mainboard; MS8157E (Zou dat kunnen?)
Ik heb geen geluid bij opstart, geen geluid via de boxen en ook niet door de hoofdtelefoon.
Als ik een Cd wil afspelen komt erop te staan; windows media player cannot play the file because there is a problem with your sound device. There might not be a sound devise installed, it might be use by another program, or it might not be functioning properly.
Bij eigenschappen voor geluid en audioapparaten staat; "geen audioapparaten".
Via systeemwerkset; Multimedia-audiocontroller met een geel vraagteken ervoor. En hij geeft aan dat de stuurprograma's voor dit apparaat niet zijn geïnstalleerd. (code 28)Kan ook niet geïnstalleerd worden omdat de benodigde software niet is gevonden.
Wie kan mij helpen?
groetjes,Annick
ik denk dat ik en optie heb voor u , maar je moet en prent nemen van de volgende plaats
Kijk eens in Apparaatbeheer
(Start - Uitvoeren - type devmgmt.msc en druk op ok). staan er daar gele vraagteken of dergelijk zet er dan en plaatje er van hier
Daar staat bij overige apparapten en bij multimedia-audiocontroler een geel vraagteken voor. Maar ik krijg het niet in prent gezet, helaas...
Kan je mij ook zo verder helpen of uitleggen hoe ik dat in prent kan zetten? (selecteren en plakken of print screen lukt niet)
Annick
Hey Mibe,
Ik heb mijn best gedaan maar ik kan niet meer terug vinden dan in mijn eerste tekst staat.(dat is niet genoeg zeker?) Ik heb je blog ook proberen te volgen maar dat lukte ook niet. Ik ken er ook niet zoveel van...
Geen andere opties?
In ieder geval bedankt,
Annick
Als je via mijn blog de Unknown devices uitvoerde, krijg je toch iets als antwoord? Wel, hetgeen onder sound app staat willen we weten.
Het mainboard dat je aanhaalt is verouderd en de officiële site is er niet meer.
Driver van je soundkaart (moederboard) herinstalleren, mogelijk is die beschadigd.