Hoi,
Ik zoek een freeware programma die het volgende doet:
* Kiezen uit een directory lijst welke mappen er overgezet moeten worden:
Printscreen toont een voorbeeld van mappenlijst.
* Kiezen naar welke map deze moeten (GEEN ZIP!)
Ik zocht en vond enkel backup progs die altijd als zip bewaren.
Ik wil dus een identieke copy van de mappenstructuur die ik koos.
Alvast bedankt!
Hetgeen ik hiervoor gebruik is AllWay Sync.
Dit is een gratis synchronisatieprogramma dat de volledige mappenstructuur synchroniseert met een andere map.
Dit kan ook als de doel-map leeg is.
Ik gebruik het om d.m.v. een usb-stick de documenten op mijn pc te syncroniseren met mijn pc op school.
Maar het kan dus ook perfect voor deze toepassing gebruikt worden, meer zelfs: ik heb het al een paar keer - met succes - gedaan.
Veel Suc6!
Dit is toch niet wat ik zoek, maar tx anyway.
Ik zou het gebruiken om pc's van klanten te backuppen alvorens deze te herinstalleren. Dus mapstructuur is telkens anders en moet 1x gebeuren.
Je zoekt eigenlijk het copyscript maar dan met dynamische input(bv checkboxen)?
Inderdaad 
Ik probeer het zelf ook te maken in .net, maar mijn kennis is nog belange niet op dit niveau
Wanneer ik eens tijd & zin heb, dan zou ik wel een workaround kunnen (proberen) te schrijven in .net
die dan een batch maakt die het copyscript lanceert 
't is maar een lapmiddel 
En 't zou een goede .net oefening zijn
Als bij toeval kom ik net Synctoy tegen. Een microsoft Powertoy tool.
Je moet deze wel installeren.
Info: http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/tips_trucs_windows/sync...
In één van de stappen kan je 'Change options' aanklikken.
Daar staan dan Inclusion/Exclusion - Select Subfolder
Vervolgens kom je in een venster:
To Exclude subfolders, unselect them
Daar kan je dan weer unselect all klikken en vervolgens vink je terug aan wat je wel wil syncen..
Misschien is dit de moeite om eens te bekijken?
groeten,
Weazle
Nee, dit is niet praktisch genoeg
Toch bedankt al!
Synctoy doet ongeveer hetzelfde als AllWay Sync; daar kan je ook submappen uitschakelen.
Ge kunt uw probleem altijd eens posten in de VBiB opdrachtensectie. Misschien heeft uw opdracht meer succes als die van mij 
Groetjes
Foei Yannou 
Een zelf niet opgelost vraag mag je niet als opdracht laten uitvoeren he
:p
En ge weet, ik volg altijd het beleid he
Dus ook geen optie...
Hmm.. We zijn al een maand verder. En ik heb de info nog steeds op men bureau liggen maar om één of andere reden heb ik mij er nog steeds niet kunnen aanzetten om hieraan te beginnen coden.
Het is dus om te zeggen dat ik het niet vergeten ben, maar de goesting om te coden is er even niet