ComputerID

6 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Ruud Joppe
Bezoeker
Punten: 5

Ik heb sinds kort "film op dvd 7 van Magix" en ook geregistreerd, ik heb er al enkele vcd`s mee gemaakt maar als ik `n DVD wil branden vraagt hij om `n code in te typen als ik dat doe wordt er weer gevraagd om het sierienummer en het "Computer-ID " in te vullen en hier ligt het probleem.!!!
Wat is een Computer-ID en waar kan ik dat vinden.
Ik ben aan `t zoeken geweest en wat ik wel weet dat het pc nummer `t niet is.
Wie ,o wie kan mij helpen.

p.s. Ik ben niet zo heel erg technisch op de PC ( 68 jaar en nog niet zolang bezig dus `n grote leek. )dus graag een wat eenvoudige uitleg indien mogelijk.
bij deze alvast m`n hartelijke dank voor de moeite.

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718

Ik denk de computernaam.

Hoe weten?

Druk Windows-toets + R (uitvoeren)
Typ cmd /k hostname

De computernaam komt in een zwarte venster tevoorschijn.

Succes

--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Punten: 1301

Lijkt me sterk dat je dit zou moeten invoeren, want met één regeltje programmeercode kan het programma die computernaam ook zelf achterhalen: System.Environment.MachineName

Groetjes

Bezoeker

Helaas dit geprobeerd, maar als ik op ok klik krijg ik de melding dat het cmd bestand niet gevonden wordt.

afbeelding van Mibe
Beheerder

Best informeren bij de leverancier en bekijk ook de documentatie.

Groetjes Mike

--

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

Bezoeker

Uiteindelijk zelf opgelost ,maar toch vriendelijk bedankt allemaal.

MAARRRR... het ene opgelost het volgende probleem meld zich aan.
en dat is het volgende: wanneer ik een VCD brandt met Magix7 dan werkt dit prima maar zogauw ik `n DVD aan `t branden ben wordt `t branden afgebroken met de vermelding dat er een INTERNE FOUT is.
Nou heb ik alles zo`n beetje overhoop gehaald maar ik kan er niet achter komen wat voor fout dit zou kunnen zijn.
`t kost me wel telkens `n DVD want hij begint wel te branden en zet er ook wel iets op, dus die dvd kan ik later weggooien.
ook heb ik `t programma opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijf zich voordoen.
Heeft iemand hier misschien `n antwoord/cq oplossing voor.
P.S. Ook bij magix zelf wordt ik totaal niets wijzer.

afbeelding van Mibe
Beheerder

Ik zou eerst es met freeware programma als CdburnerXP een DVD branden. Als dit niet lukt, dan is het ene hardware probleem. Probeer dan es een andere merk van dvd's. Als dit niet werkt, dan kan de drive stuk zijn.

Gr Mike

--

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer