Goede avond,
ik wens een Kerst-uitnodiging maken met Word 2003. Deze brief zou mooi in een kadertje moeten gezet worden van bijvoorbeeld gans de omtrek van het blad met figuurtjes; nu in deze tijd bijvoorbeeld in de kerstsfeer. Hoe kan ik dit met Word 2003 realiseren aub?
Groetjes.
Daarvoor heb je eigenlijk Microsoft Publisher.
Dit is daar zeer gemakkelijk mee en het is zeer gebruikersvriendelijk.
Bovendien is het ook een onderdeel van Office, maar niet van alle versies.
Controleer even of je deze tussen je snelkoppelingen hebt staan.
(Alternatief , probeer met Start - Run , typ mspub en druk op enter).
groeten,
Weazle
Dit kan je volgens mij het simpelste doen door te spelen met de functie "Invoegen -> Afbeelding" van Word, de wetenschap dat een A4-pagina 2480 bij 3508 pixels telt en je favoriete grafische software (Paint.NET,Photofiltre,...)
Ofwel kan je direct een afbeelding ter grote van een A4'tje maken met aan de kanten de nodige versieringen en in het midden genoeg witte plaats voor de tekst, en deze dan op ware grootte invoegen in Word zodat ze direct de ganse pagina beslaat.
Dit lijkt me eerder onhandig omdat het dan iets moeilijker wordt om overzichtelijk tekst in te voeren over de afbeelding heen. (eerst figuur wel sowieso in Word bewerken zodat deze achter de tekst komt)
Dus zou ik respectievelijk 2 stukken van 2480 maal de breedte van de gewenste versiering en 2 stukken van 3508 pixels maken met het tekenprogramma en deze afzonderlijk aan de kanten positioneren (in het geval van versiering rondom de complete pagina uiteraard
) in Word.
Hopelijk is deze methode niet te ingewikkeld 
Succes
Indien Publisher niet aanwezig is, kan je beroep doen op Draw die in het gratis OpenOffice pakket zit.
Groetjes Mike
Dit is daar zeer gemakkelijk mee en het is zeer gebruikersvriendelijk.
Bovendien is het ook een onderdeel van Office, maar niet van alle versies.
Controleer even of je deze tussen je snelkoppelingen hebt staan.
(Alternatief , probeer met Start - Run , typ mspub en druk op enter).
groeten,
Weazle
Bedankt Weazle, ik ben bij "uitvoeren" en "mspub" ingetikt en had onmiddelijk het prigramma.
Groetjes.
Groetjes Mike
Bedankt Mibe, ik heb Publisher gevonden en ben ook eens gaan zien bij "Draw" in Open Office.
Ofwel kan je direct een afbeelding ter grote van een A4'tje maken met aan de kanten de nodige versieringen en in het midden genoeg witte plaats voor de tekst, en deze dan op ware grootte invoegen in Word zodat ze direct de ganse pagina beslaat.
Dit lijkt me eerder onhandig omdat het dan iets moeilijker wordt om overzichtelijk tekst in te voeren over de afbeelding heen. (eerst figuur wel sowieso in Word bewerken zodat deze achter de tekst komt)
Dus zou ik respectievelijk 2 stukken van 2480 maal de breedte van de gewenste versiering en 2 stukken van 3508 pixels maken met het tekenprogramma en deze afzonderlijk aan de kanten positioneren (in het geval van versiering rondom de complete pagina uiteraard
) in Word.
Hopelijk is deze methode niet te ingewikkeld 
Succes
Bedankt voor je toelichting Aomlives. Dit lijkt me nogal ingewikkeld. Ik heb Publisher gevonden.
Bij nader inzien zij de andere voorstellen inderdaad veel simpeler