Hallo,
Ik zit met een virus en heb volgend probleem:
- Als ik in mijn admin account wil inloggen dan loopt mijn pc vast bij het blauwe "u instellingen worden geladen" scherm. en kan ik niet anders dan mijn pc uitschakelen.
- Ik heb bovenop mijn win XP ubuntu geïnstalleerd en wou proberen daarlangs een scan te doen en proberen het virus te verwijderen maar als ik via ubuntu wil opstarten krijg ik de welgekende "missing hal.dll" error, gevolg: reboot.
- Ik kan wel op mijn windows gast account inloggen maar niet de hal.dll repareren omdat mijn gastaccount daar geen permissie voor heeft.
Vraag: is het mogelijk om via mijn gastaccount mijn beheerderspaswoord in te geven en zodanig toch permissie te krijgen om bestanden te wijzigen? Of ken je een andere manier om mijn pc te reparen. (uiteraard liefst zonder mijn harde schijf inhoud te verliezen maar denk dat ik normaal wel nog een backup kan nemen)
(mss handig: ik dacht eerst dat mijn pc gewoon wat spyware had opgelopen maar toen ik een full scan wou uitvoeren met ad-aware 2008 free toen liep mijn pc vast en liep het mis)
Alvast hartelijk bedankt voor enige hulp.
Groeten,
Laurens
aja, heb trouwens net gemerkt dat ik dus Virtumonde heb opgelopen. Nogal lastig om te verwijderen zeker als je geen enkel programma kan installeren...
Volgens deze instructies is de beste oplossing om de harde schijf waarop Windows is geïnstalleerd als slave aan een werkend XP systeem toe te voegen en van daaruit hal.dll terug te plaatsen.
Succes!
http://www.pcwereld.be/blog/mibe/opstarten-vanop-cd-en-de-herstelconsole...
Dit kan ook dienen
Ik heb maar 1 harde schijf maar zal is rondvragen om van iemand een windows cdrom te lenen en via die herstelconsole de dll te repareren. (en hopelijk kan ik dan terug via admin inloggen)
alvast bedankt!