Geachte medegebruikers,
Ik zit momenteel bij mijn tante die op de een of andere wonderlijke manier geen foto's kan openen (gewone jpeg's ed). Ik heb een picture viewer programmatje gedownload maar deze opent niet automatisch als ik een foto aanklik (best onhandig, vooral daar het nogal een gezoek is om de juiste foto te kunnen vinden in verkenner, geen idee hoe ik haar dat op een simpele manier kan uitleggen).
Het normale programma dat gebruikt wordt (windows-viewer) staat wel op de PC, kan ik ook vinden als ik 'openen met' selecteer maar een foto laten zien, lukt helaas niet.
De verdere foutmelding die ik krijg is dat de foto geen powerpoint document is en derhalve niet geopend kan worden. Blijkbaar zit er een commando ergens dat als een foto geopend moet worden in powerpoint.
Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen. Is het mogelijk om ergens een ander programma te laten starten dan powerpoint bij het openen van een foto maar waarom herkent windows-viewer foto's niet? Het zijn geen rare bestanden en ze zijn bij mij op de laptop gewoon te openen.
Jullie hulp en inzicht zou zeer gewaardeerd worden.
Groeten,
Cilla
Beste Cilla,
Probeer eens het volgende: Open 'Deze Computer' (of Mijn Documenten), selecteer in de menubalk 'Extra: Mapopties'. Ga dan naar het tabblad 'Bestandstypen' en overloop de lijst tot je JPG/JPEG hebt gevonden.
Waarschijnlijk staat er dan: Openen met Microsoft Powerpoint. Klik nu op 'Wijzigen' en selecteer 'Windows-viewer voor afbeeldingen en faxen'. Normaal is het probleem nu verholpen.
Deze techniek kun je gebruiken voor elke existentie die met een verkeerd programma geopend wordt.
Veel succes.
Namens mijn tante hartelijk dank voor deze hulp en alles werkt naar behoren.
Groet,
Cilla