Windows Live Messenger

10 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Fliene
Bezoeker
Punten: 5

Hallo iedereen,

Ik had de nieuwste versie van WLM geïnstalleerd, maar die heeft nooit
gewerkt. Ik heb alles geprobeerd om het probleem (foutcode 8000ffff) op te lossen,
maar niets werkte. Dan heb ik geprobeerd om een oudere versie te installeren, maar
ik kreeg foutcode 0x800fff. Dan ontdekte ik op internet een link die versie 8.5
zonder problemen installeerde. Een paar dagen had ik dus msn, tot vandaag.
Ik kreeg een bericht dat ik de recenste versie moest installeren, dus ik koos
voor "no", maar dan kan ik mij niet meer aanmelden. Er zit niets anders op dan die
recenste versie te installeren, maar die werkt niet, wat nu ?

Alvast bedankt

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Punten: 1301

Hiya Fliene, welkom op het forum!

In dit topic bespreek ik een werkwijze om de meeste WLM-gerelateerde problemen uit de wereld te helpen.

Lukt het dan nog niet, installeer dan Pidgin. Daarmee ben je weer aan het chatten in no time.

Succes!

afbeelding van Destiser
Bezoeker
Punten: 562

'k wil je niet afbreken Yannou, maar ik vind pidgin zeer basic en wat wennen als je wlm gewend bent. Persoonlijk vind ik aMSN een beter alternatief http://downloads.sourceforge.net/project/amsn/amsn/0.97.2/aMSN-0.97.2-tc...

Nuja, aan Fliene om te kiezen natuurlijk

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Destiser schreef:
(...) ik vind pidgin zeer basic en wat wennen als je wlm gewend bent. (...)

Wat bedoel je precies met "basic", Destiser? Het doet wat het moet doen (nl. instant messaging) en is compatibel met een hele hoop protocollen (terwijl WLM er maar eentje ondersteunt), maar tegelijkertijd blijft het ook zeer compact, snel en light weight.

afbeelding van DickBrewer
Moderator
Punten: 1637
Yannou schreef:
Destiser schreef:
(...) ik vind pidgin zeer basic en wat wennen als je wlm gewend bent. (...)

Wat bedoel je precies met "basic", Destiser? Het doet wat het moet doen (nl. instant messaging) en is compatibel met een hele hoop protocollen (terwijl WLM er maar eentje ondersteunt), maar tegelijkertijd blijft het ook zeer compact, snel en light weight.

De MSN-gebruiker zal misschien wel de webcam-functie missen. Maar dat is ook zowat het enige dat Pidgin niet heeft. Verder is het een uitstekend alternatief voor de tragere Live Messenger.

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

afbeelding van Yannou
Bezoeker
DickBrewer schreef:
De MSN-gebruiker zal misschien wel de webcam-functie missen. Maar dat is ook zowat het enige dat Pidgin niet heeft. Verder is het een uitstekend alternatief voor de tragere Live Messenger.

Akkoord, maar webcam behoort ook niet meer tot wat meestal als IM gedefinieerd wordt... Daarvoor kan je dan beter Skype gebruiken, dat specifiek ontworpen is voor video conferencing, telefonie enz. vind ik persoonlijk. WLM lijkt me ontzettende bloatware, na wat ik er al van gezien heb...

afbeelding van Destiser
Bezoeker
Punten: 562

Uw nick wijzigen is zeer omslachtig, om maar te zwijgen van uw persoonlijke tekst, muziek laten zien dat afspeelt (het gaat wel, met een plugin, maar ge ziet zelf nergens uw tekstje staan als ge begrijpt wat ik bedoel) en verder zo'n beke de fietjefatjerie zoals achtergronden e.d.

De juiste woordkeuze is misschien sober ipv basic :)

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Destiser schreef:
Uw nick wijzigen is zeer omslachtig, om maar te zwijgen van uw persoonlijke tekst, muziek laten zien dat afspeelt (het gaat wel, met een plugin, maar ge ziet zelf nergens uw tekstje staan als ge begrijpt wat ik bedoel) en verder zo'n beke de fietjefatjerie zoals achtergronden e.d.

Ik heb me eigenlijk altijd al afgevraagd of er ook daadwerkelijk mensen gebruik maken van fietjefatjerie als achtergronden, persoonlijke tekst enz. :P

afbeelding van Fliene
Bezoeker
Yannou schreef:
Hiya Fliene, welkom op het forum!

In dit topic bespreek ik een werkwijze om de meeste WLM-gerelateerde problemen uit de wereld te helpen.

Lukt het dan nog niet, installeer dan Pidgin. Daarmee ben je weer aan het chatten in no time.

Succes!

Ik had al eens geprobeerd wat jij besprak in dat ander topic, maar dat werkt
ook niet.
"Gegevens over systeemfouten
Code : 0x8000ffff
Beschrijving: onherstelbare fout"

is wat er verschijnt als ik dat probeer.

En momenteel werk ik met aMSN, maar er zitten zo verschrikkelijk veel bugs in,
dat ik het beu ben, en ja, ik mis inderdaad enorm mijn webcam.

Heeft iemand nog een idee ?

afbeelding van Yannou
Bezoeker

Wanneer exact krijg je die "onherstelbare fout"? Bij het verwijderen van je huidige installatie, of het installeren van de nieuwe?

afbeelding van Fliene
Bezoeker

Bij het installeren van de nieuwe .

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer