Ik ben bezig met presentatie´s te maken voor nieuwjaar, nu zou ik graag die presentatie inkrimpen omdat het bestanden zijn van rond de 6 mb en ik die moeilijk verstuurd krijg via email
Het beste is waarschijnlijk de oorzaak aanpakken, nl waarom is de presentatie zo groot. Dit komt vermoedelijk door grote afbeeldingen. Herschaal afbeeldingen groter dan een PP slide dus vooraf zodat ze net zo groot zijn als de ruimte die ze op de slide moeten innemen. Controleer ook dat ze in jpg en bv niet bmp zijn opgeslagen.
Hetzelfde principe kan toegepast worden met eventuele filmpjes ed.
Tenslotte kan de presentatie ook gecomprimeerd doorgestuurd worden, bv als zip/rar/7z bestand. Let wel dat veel e-mailprogramma's wantrouwig staan tov zip-bestanden (vanwege virussen enz).
Je kan de presentatie ook sturen als pps ipv ppt, maar ik weet niet zeker of dat winst oplevert wat betreft grootte.
Het beste kun je de foto verkleinen met de gratis downloaden van internet:
Rezize My Photos.
wordt 6 mb 3 mb ongeveer.
Werkt bij mij prima.
gr Pat
'Image Resizer' is een gratis Microsoft (powertoy) tool die doet wat je wenst.
Waarschijnlijk is dit een variant van het programma dat P Van Berg aanhaalt.
groeten,
Weazle
Met software als Paint.NET kan je rastergraphics op een eenvoudige manier verkleinen door met een schuifregelaar kwaliteit in te leveren ten voordele van een kleiner bestand. Ook omvormen naar een ander bestandsformaat (bv. van bitmap naar JPEG) kan helpen.
Animaties verkleinen (clips) kan via software als Super van ErightSoft.