Word 2007

3 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Bernard 49
Bezoeker
Punten: 577

Goede morgen,
Als ik een tekst heb getypt in Word 2007 en ik ga dan naar de Office knop en ik klik daarna op "opslaan als". Dan zien we dat het er naast staan (onlangs geopende documenten).
Als ik me nu bedenk en dit document niet meer nodig heb, of er niet meer verder wil aan werken en ik wil dit verwijderen. Hoe kan ik dan dit document verwijderen?

--

Nooit te oud om te leren.

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Punten: 971

Interpreteer ik het goed als ik zeg dat je vraag is hoe je een Word-document moet verwijderen?

Om een document op te slaan met 'opslaan als' moet je het een naam geven en een map op de pc selecteren om het in op te slaan (standaard Mijn Documenten geloof ik maar dit valt in te stellen). Om het te verwijderen blader je met de verkenner naar deze map en dan rechtermuisknop -> verwijderen bij het betreffende document.
Of heb ik het nu ietwat simplistisch geinterpreteerd? :)

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

afbeelding van Bernard 49
Bezoeker
Punten: 577
aomlives schreef:
Interpreteer ik het goed als ik zeg dat je vraag is hoe je een Word-document moet verwijderen?

Om een document op te slaan met 'opslaan als' moet je het een naam geven en een map op de pc selecteren om het in op te slaan (standaard Mijn Documenten geloof ik maar dit valt in te stellen). Om het te verwijderen blader je met de verkenner naar deze map en dan rechtermuisknop -> verwijderen bij het betreffende document.
Of heb ik het nu ietwat simplistisch geinterpreteerd? :)

Je hebt het goed uitgelegd hoor. Je bent nen toffen ☺.
Het is wel even wennen als je de Word 2003 gebruikte.
Ik deel ook graag mijn bevindingen mee aan iedereen, zo leert men bij hé. Ik heb op een andere site nog een oplossing gevonden, nl.:
----------------------------------------------------
Klik op de Office-knop, Opties Word
Ga naar Geavanceerd en scroll naar weergave
Zet de waarde van "Dit aantal onlangs geopende documenten weergeven:" op 0

--

Nooit te oud om te leren.

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

En nu voor de mensen die graag knoeien en slechts bepaalde zaken uit de 'Recent Files' van office verwijderen.

Controleer de registry onder:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office

Zoek daar onder de office versie (een folder met een cijfer) naar een entry 'File MRU'

Voorbeeld voor Word 2007
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Word\File MRU\

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer