film op dvd

afbeelding van Bernard 49
Posten: 267
Op chat: Nee

Ik heb een dvd (een film) van onze reis waarvan ik graag een copie zou van willen, maar dit lukt me niet. Kan je me aub even op weg helpen om dit te copieren?
Dank bij voorbaat.

--

Nooit te oud om te leren.

login of registreer om te reageren
afbeelding van aomlives
Posten: 212

Dit kan bijvoorbeeld gemakkelijk met ImgBurn (http://www.imgburn.com/index.p...t=download)

(Engels)

1) Create image file from disc
dus een image van de gewenste dvd ergens op de harde schijf zetten

2) Write image file to disc
een lege dvd in de schrijver steken en het image uit stap 1 branden

3) klaar :)

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3,4GHz - Asus M4A785TD-M EVO - OCZ 4 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

Bedankt Aomlives,
ik heb het kunnen klaren. Je kan het wel in het Nederlands zetten hoor. Ik heb het Nederlands talen pakket uitgepakt in de map "talen" van dit programma.
Zou ik ook een dvd-r mogen gebruiken of moet dit een dvd+r zijn?
Ik wens je nog een aangename dag.
Groetjes.

--

afbeelding van aomlives

Ik weet het wel van dat Nederlands taalpakket, maar mijn Engels is goed genoeg dus ik doe de moeite niet om dat er bij te downloaden en te installeren ;)

Ik ben alweer vergeten wat nu weer juist het verschil is tussen dvd-r en dvd+r maar ik weet dat het niet uitmaakt welke je hiervoor gebruikt. De enige beperking wordt opgelegd door de dvd-brander, die ondersteunt eventueel enkel één bepaald type. Dit kijk je dus best even na :)

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3,4GHz - Asus M4A785TD-M EVO - OCZ 4 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

afbeelding van Weazle
Beheerder
Posten: 5009
Citeer:
De enige beperking wordt opgelegd door de dvd-brander, die ondersteunt eventueel enkel één bepaald type. Dit kijk je dus best even na

En soms is de beperking de dvdspeler :)
Alhoewel de meeste wel alle formaten kunnen lezen.

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

En toch lukt het me niet om die dvd te branden. Hij kan bepaalde bestanden niet lezen. Ik heb dit wel gedacht hoor. Die copie die ik in mijn bezit heb hapert in het begin. Ik zal volledig opnieuw moeten beginnen.

--

afbeelding van aomlives

Tja als de te branden bestanden beschadigd zijn, heeft het niet veel zin om ze opnieuw proberen te branden. Die nieuwe dvd zal dan gewoon terug dezelfde fouten bevatten.

--