Hoe kan dat? foto's op DVD weergeven en niet

2 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Pagigoli
Bezoeker
Punten: 58

Wanneer een vriendin terug thuis is van een meestal verre reis, komt ze telkens bij ons aankloppen met haar SD kaartje van haar Nikon Coolpix 4600. Met de vraag: " zet die foto's eens op je PC, doe daar dan wat mee,verbeter ze en zet ze in een afdrukbaar formaat...."
Ik bewerk ze dan met Photoshop CS2 : geef formaat 1800/1200 px, verscherp hier en daar, licht wat donkere plekken op, snijdt wat uit of bij....ik bewaar die foto's dan in .PSD, tot ze allemaal bekeken, bewerkt en goedgekeurd zijn en breng ze dan naar .jpg.
Tot hier geen enkel probleem.
Ik heb dan twee bestanden: "originele foto's" (zoals ze direct uit haar SD kaartje gekomen zijn) en " bewerkte foto's"

Ik brand dan die twee bestanden via Nero Burning Rom (Nero 7) naar een DVD.

Onze vriendin heeft geen pc, maar wel een DVD-speler (Philips DVP 3360) en een TV (Medion Design LCD TV MD 20076).
Hiermee kan ze de door mij gebrande DVD afspelen op haar TV, kan ze haar foto's bewonderen in alle schoonheid...
Dat zou je denken.
Maar (eerst geloofde ik ze niet, maar ik heb het met eigen ogen vastgesteld): we krijgen haar "originele foto's" wél te zien op haar TV, maar de "bewerkte foto's" komen niet op het scherm - wel de namen van de foto's, maar geen beeld, niks...

Hoe kan dat? hoe komt dat? Beide foto-bestanden zijn in jpg formaat, beiden zijn tegelijkertijd gebrand op hetzelfde schijfje, alleen zijn de een bewerkt en de andere niet...

Ik zou toch wel eens willen weten wat er fout loopt (het is niet 1e keer, maar telkens weer). Ligt het bij de DVD-speler? heeft de Photoshop bewerking er iets mee te maken? Of vergeet ik iets aan te duiden bij het branden met Nero?

Ze vertrekt binnenkort weer voor een verre lange reis, en ik zou bij haar terugkeer graag laten zien dat we het probleem opgelost hebben.

afbeelding van DickBrewer
Moderator
Punten: 1633

Kun je eventueel eens zo'n voorbeeldje uploaden (via bijlages) van zo'n bewerkte foto? Misschien heeft het te maken met een verkeerde instelling in Photoshop. Controleer zeker nog eens alle stappen in het bewerkingsproces!
Zoals je aangeeft, zou dat normaal geen enkel probleem mogen opleveren (als alle foto's samen worden gebrand met Nero).

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

afbeelding van Pagigoli
Bezoeker
Punten: 58

Ik kan geen foto's uploaden, moderator, omdat ik ze verwijderd heb van mijn PC, na het branden op de DVD, die ik aan onze vriendin meegegeven heb.Ze is weer weg, maar als ze terug is zal ik zeker die DVD eens terugvragen en een foto uploaden (zal in juli zijn).
Ik vermoed ook dat ik in Photoshop een verkeerde instelling heb gebruikt - die de informatie op de achtergrond van de foto niet doorgeeft bij het opslaan (en die informatie staat wel op de originele foto..)

Bedankt voor de reactie.

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer