Sinds enkele dagen heb ik niets meer op mijn bureaublad staan. Geen startknop, geen pictogrammen, niets dus. Ik heb in veilige modus systeemherstel gedaan, dat helpt niets. Bureaubladpictogrammen weergeven staat aangevinkt. Voor zoveel ik er van ken, en dat is niet veel, heb ik uitgeprobeert. Heb in help alles geprobeert wat ze mij daar aanraden maar ook niks gekort. Zo zit ik hier al dagen aan een stuk te proberen en word er stilaan wanhopig van. Toevalig kom ik nu op uw site, via een andere pc, bij u terecht.
O ja, heb ook naar de firma van pc gebeld en die zeggen dat er een fout met de update van windows is en dat ik deze terug moet installeren. Ik moet dan terug met een lege pc beginnen wordt gezegd. Is er geen simpeler antwoord op mijn probleem. ik hoop van harte dat u mij kan helpen en bedank u hiervoor al bij voorbaat. Groetjes, Chris
Over welk besturingssysteem spreken we hier? Windows XP, Vista, 7, ...?
- Heeft u al eens gekeken op taakbeheer (Ctrl-Alt-Del) of iexplorer.exe wel draait? Of is het zelfs niet mogelijk om daar te geraken?
- Windows opstarten in Veilige Modus brengt geen verandering (niet de keuze Systeemherstel, maar blijven werken)?
Hoy, bedankt voor je reactie. Ik heb nu Ctrl-Alt-Del gedaan, er gebeurt niets. Ik heb geen startknop of wat dan ook. Hoe kom ik dan in taakbeheer, en hoe kan ik zien of iexplorer.exe?
Ik heb besturingssysteem Vista.
Ondertussen ben ik via veilige modus in taakbeheer gekomen en heb iexplorer uitgevoerd doch de taakbalk en pictogrammen zijn nog steeds niet terug.
Probeer eens de Windowsknop+R te drukken (in Veilige modus). Krijg je dan Uitvoeren/Run-kader. Indien ja, vul dan "msconfig" in de ruimte in. Bij het laatste tabblad ('Opstarten'), misschien eens op zoek gaan naar verdachte programma's die schade aanrichten.
Ik heb ook even gezocht op Google en iets gevonden over een gelijkaardig probleem: http://forums.techarena.in/win...705299.htm
Eventueel eens overlopen wat daar staat (het is voor XP maar ook relevant voor Vista). Indien er iets staat wat je niet begrijpt, laat maar weten.
Beste Dick, Ik ben alweer heel de dag bezig geweest met op alerlei forums naar een gelijkaardig probleem te zoeken. Was ondertussen al bezig met het voorbereiden van een herinstalatie maar hij kan het besturingssysteem niet vinden. Daar ben ik dan maar mee gestopt omdat ik niet wist hoe ik dat nu weer gedaan moest krijgen.
In ieder geval heb ik alles uitgeprobeerd wat ik kon vinden over dit probleem.
Uw bovenstaand voorstel heb ik gisteren zonder succes gedaan.
Er was ook sprake van twee bureaubladen? Dat snap ik niet goed.
Wonder boven wonder. Ik heb geen idee hoe het komt maar na de zoveelste opstart heb ik nu plots wel mijn taakbalk en pictogrammen terug. (Ik ben een vrouw en blond
)
Zou het probleem nu eindelijk opgelost zijn? Ben wel wreed bang om mijn pc straks af te zetten en morgen terug problemen te hebben. Ik zal hem maar in slaapstand laten. Tja, ben allenstaande en kan nergens terecht voor hulp.
Ik vind het geweldig tof van jou dat jij mij wil helpen.
Van harte bedankt, groetjes, Chris
Ondertussen heeft de pc zichzelf afgesloten. Bij het heropstarten is het probleem terug. Ni te doen. Zou er een virus opzitten? Heb AVAST en deze heeft altijd goed gewerkt.
Ik denk op dit moment ook in die richting.
Als ik het goed begrijp heb je in Veilige Modus ook geen startbalk en iconen?
Blijven problemen en wanneer het toch lukt, van de gelegenheid gebruik maken om een aantal programma's te installeren om de infecties te verwijderen.
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
http://www.superantispyware.co...yware.html
rechtmuis klik even op je bureaublad.
Dan op "pictogrammen schikken op" en vrvolgens op "bureaupictogrammen weergeven".
Kan je via taakbeheer "explorer.exe" starten?
Bedankt allen voor jullie hulp. Ik heb iemand laten komen en alles werkt terug normaal.
Het probleem scheen te zijn dat er twee kabels aangesloten waren voor mijn scherm. Snap dat niet goed want die zitten al jaren aangesloten en heb daar nooit een probleem mee gehad. Volgens die man zou de pc opstarten op een tweede venster???
Nu ja, ik kan eigenlijk niets van de pc en heb die drie jaar geleden aangekocht en alles aangesloten zoals in de handleiding stond. Dus ook de twee behorende kabels voor het scherm.
Blijkbaar moest er maar één aangesloten worden aan de systeemkast.
Nogmaals bedankt,
Groetjes, Chris