Ik heb een laptop Windows 7. Daar is Microsoft Office 2010 geïnstalleerd.
Zou ik daar op een externe harde schijf Microsoft Office 2007 kunnen installeren zonder mijn 2010 te verliezen?
Beleefde groeten.
ja dat lukt.
gewoon office 2007 normaal installeren, maar dan als u het station moet kiezen neemt u uw externe harde schijf en de map waar u het wilt in hebben, en dan normaal laten installeren.
normaal zal er geen melding opkomen dat er een nieuwere versie is geïnstalleerd, omdat de nieuwere versie waarschijnlijk op u C station staat.
Zou ik daar op een externe harde schijf Microsoft Office 2007 kunnen installeren zonder mijn 2010 te verliezen?
En het nut hiervan is?
Meerdere versies van eenzelfde programma proberen te installeren, zeker Office, is geen goed idee en leidt bijna zeker tot conflicten. Bovendien is het installeren van programma's op externe harde schijven nagenoeg altijd een slecht idee. De meeste programma's zijn namelijk niet portable dus kunnen niet louter vanaf een externe hdd worden opgestart. Er zullen dus sowieso allerlei wazige foutmeldingen optreden wanneer de externe hdd niet aangekoppeld is en/of ze op een andere pc wordt aangesloten en Office daar gestart wordt.
Kortom: eventueel proberen twee versies naast elkaar te installeren, maar dan wel op een vaste hdd.
En het nut hiervan is?
Meerdere versies van eenzelfde programma proberen te installeren, zeker Office, is geen goed idee en leidt bijna zeker tot conflicten. Bovendien is het installeren van programma's op externe harde schijven nagenoeg altijd een slecht idee. De meeste programma's zijn namelijk niet portable dus kunnen niet louter vanaf een externe hdd worden opgestart. Er zullen dus sowieso allerlei wazige foutmeldingen optreden wanneer de externe hdd niet aangekoppeld is en/of ze op een andere pc wordt aangesloten en Office daar gestart wordt.
Kortom: eventueel proberen twee versies naast elkaar te installeren, maar dan wel op een vaste hdd.
Inderdaad. Beter mijden.
Wel is het mogelijk om bijvoorbeeld een deel van een oude Office (Publisher of Frontpage) makkelijk naast een nieuwe versie te installeren. Dat heb ik zelf wel al gedaan en werkt zonder probleem.
Twee versie van exact hetzelfde pakket is daarentegen nogal nutteloos...