Goede avond,
ik heb sinds eind vorige week een probleem met msn. Ik krijg altijd de fout van c:/program files/windows live/messenger/msnmsgr.exe en ik heb al geprobeerd om hem op nieuw te installeren maar ik blijf die fout hebben.
Vriendelijke groetjes
Kun je de exacte fout eens beschrijven?
Vaak is het verwijderen van MSN Messenger via 'Configuratiescherm: Software' niet voldoende en moet je eveneens de resterende mappen en bestanden verwijderen.
goede avond,
bedankt voor uw reactie. normaal gaat het venster om aan te melden van msn direct mee open met het opstarten van mijn laptop. maar nu doet die dat niet meer en als ik via start ga en daar op msn klik opent alleen dat venster met die foutmelding dus msn gaat helemaal niet open.
Vriendelijke groetjes
Hoi,
Misschien is er een probleem met deze verwijzing in het startmenu.
Is het mogelijk om eens rechstreeks via 'Deze Computer' te navigeren naar msn en het vandaar te openen?
Werkwijze:
- Ga naar het startmenu en klik op Deze computer"
- Navigeer naar de schijf waar C: bij staat
- Open de folder "Program Files" of "Program Files (x86)"
- Open de folder Windows Live
- Volgende folder: Messenger
- Zoek en dubbelklik op het bestand msnmsgr of msnmsgr.exe
Indien er ergens iets misloopt, meldt dan in welke stap.
En in het geval je een foutboodschap krijgt, gelieve de exacte foutboodschap te noteren. (op die manier kunnen wij ook gericht proberen te antwoorden).
groeten,
Weazle
goede avond,
ik heb de stapjes gedaan die u heeft geschreven en ik krijg de foutmelding bij de laatste stap als ik dubbel moet klikken op het bestand msnmsgr.
De foutmelding is dan c:/program files/windows live/messenger/msnmsgr.exe en daar onder staat: de toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. raadpleeg het gebeurtenislogboek toepassing voor meer informatie.
maar ik weet niet waar ik dat moet gaan zoeken.
Vriendelijke groetjes
Hoi,
Bedankt voor de exacte foutmelding. Dit helpt zeker met de zoektocht naar het probleem.
Het internet wijst mogelijks op fouten met .Net Framework en Visual C++ redistributable... Maar dat mag je nu nog even negeren (ik zet het hier meer als reminder voor mezelf).
Ik stel voor dat we even in dat gebeurtenislogboek gaan kijken (zoals de fout zelf aangeeft).
Werkwijze:
- Herproduceer het probleem (dat is niet zo moelijk)
- Duw de toetsencombinatie: Windowstoets + R
Normaal verschijnt het kleine venster "Uitvoeren" (of "Run") - verwijder de inhoud van het invuldveldje
- typ eventvwr en druk op ok
- Indien je Vista/Windows 7 hebt : dubbel klik op "Windows logboeken"
- Klik op het logboek "Toepassing"
- aan de rechterkant kan je nu alle logs vinden, zoek voor een waarschuwing/foutmelding rond het tijdstip dat jij het probleem veroorzaak hebt
- dubbelklik op deze waarschuwing/foutmelding om ze te openen
- Kopieër de fout op het klembord. In Windows 7 staat er een knop 'Kopieeren' en in Windows Xp moet je zo op een icoontje van 2 bladjes duwen aan de rechterkant van het scherm
- plak de foutboodschap (toetsencombinatie: Control+V) hier op het forum zodat wij ze kunnen bestuderen
- Voila, that's it
Vraag: Welke windowsversie gebruik je (XP - Vista - Windows 7)?
groeten,
Weazle
Hallo Allemaal, ik ben hier per toeval beland..ik was namelijk op zoek naar hulp voor het probleem die ik heb met mijn msn..kan er mij iemand aub helpen ?
het probleem is: dat als ik klik op mijn msn deze helemaal niet open gaat het veroert zich niet bizar..heb vanalles geprobeerd (denk ik) nieuwe msn downloaden enz. maar niks helpt dus please help !!
euh..en alvast bedankt 
Groetjes AzRa
Hoi, welkom hier 
Heb je al eens gekeken als het proces misschien meerdere keren is vastgelopen? Klik eens met je rechtermuis op de taakbalk beneden en klik op Taakbeheer, check dan bij processen als je messenger.com of iets dergelijks ziet; msn, live
Schakel ze dan uit; rechtermuis proces beëindigen
Als dat niet zo is zoek dan eens op Google naar Revo Unistaller FREE, download en installeer 't, verwijder dan Windows Live Messenger, Live Essentials of iets met Messenger erin, doe als optie; full/extended
Herstart dan je pc download dan via live.com de nieuwe Messenger en normaal gezien zou het nu moeten werken
EclipX..je bent super bedankt!! en amai seg zoveel kennis
ik ga meteen doen wat je zegt hopelijk werkt het weer
Liefs
En werkt het?
goede avond,
Sorry voor het laate antwoord maar was op vakantie.
Ik denk na even zoeken dat ik het heb gevonden:-) .
Ah ja ik heb een laptop met windows vista.
Hier is het gene wat ik in die kader kreeg:
Logboeknaam: Application
Bron: SideBySide
Datum: 1/07/2011 18:44:01
Gebeurtenis-id:78
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: PC_van_msi
Beschrijving:
Kan activeringscontext voor 'C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe' niet maken. Fout in manifest of beleidsbestand '' op regel . Een onderdeelversie die nodig is voor de toepassing conflicteert met een andere onderdeelversie die reeds actief is. Conflicterende onderdelen zijn: Onderdeel 1: C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.vc90.crt_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.30729.4148_none_5090ab56bcba71c2.manifest. Onderdeel 2: C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.vc90.crt_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.30729.1_none_e163563597edeada.manifest.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="SideBySide" />
<EventID Qualifiers="49409">78</EventID>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2011-07-01T16:44:01.000Z" />
<EventRecordID>47831</EventRecordID>
<Channel>Application</Channel>
<Computer>PC_van_msi</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.vc90.crt_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.30729.4148_none_5090ab56bcba71c2.manifest</Data>
<Data>C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.vc90.crt_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.30729.1_none_e163563597edeada.manifest</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
</EventData>
</Event>
Heb je de stappen die ik zei stap voor stap gedaan? En waar krijg je bovenstaande melding?
Sorry ben verward tussen reacties Candygirl en Azra
Candygirl, probeer eens uit wat ik hierboven heb getypt;
http://www.pcwereld.be/forum/zachte-stuff/software/8991-problemen-met-ms...
En voer voordat je MSN installeert zeker eens Windows Update uit, en zorg dat je de nieuwste versie van .NET framework hebt geinstalleerd
Hopelijk werkt dit
dag Weazle
ik heb ook zo'n fout ik heb de stappen uitgevoert die u zij dit is mijn code
ik werk met vista
Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-WLAN-AutoConfig
Datum: 3/10/2011 8:43:45
Gebeurtenis-id:4001
Taakcategorie: Geen
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden:
Gebruiker: SYSTEEM
Computer: PC_Ripley
Beschrijving:
WLAN AutoConfig-service is gestopt.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-WLAN-AutoConfig" Guid="{9580d7dd-0379-4658-9870-d5be7d52d6de}" />
<EventID>4001</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>3</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>2</Opcode>
<Keywords>0x4000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2011-10-03T06:43:45.164Z" />
<EventRecordID>296739</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="1408" ThreadID="1564" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>PC_Ripley</Computer>