pc voor het schroot

5 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Bernard 49
Bezoeker
Punten: 585

Ik heb een pc die ik naar de container wil brengen, maar zou wel alle gegevens die op de HD schijf staan definitief wissen.
Bestaat er een gratis progje ervoor?
Mijn tweede vraag is;
Die pc is Windows XP en ben in het bezit van de legale cd van de XP. Mag die geinstalleerd worden op een andere pc?
Dank bij voorbaat.

--

Nooit te oud om te leren.

afbeelding van Bontevogel
Bezoeker
Punten: 134

De enige en meest effectieve manier om je gegevens te wissen van je harde schijf, doe je met een zware hamer, na een zeg maar 10 x hard slaan op je harde schijf is ie aan gruizels en niet meer te lezen.

--

ASUS M3N78 PRO moederbord/ AMD Athlon 64 X2 dualcore 5600+/ ASUS EN7300GT Videokaart/ memory 4 Gig/ 3 Tft schermen van Medion.

Bezoeker
Bontevogel schreef:
De enige en meest effectieve manier om je gegevens te wissen van je harde schijf, doe je met een zware hamer, na een zeg maar 10 x hard slaan op je harde schijf is ie aan gruizels en niet meer te lezen.

Bedankt voor je goede antwoord; ik wist echt niet dat er nog zulke "slimme" mensen bestonden op "pcwereld.be haha.

--

afbeelding van DickBrewer
Moderator
Punten: 1637

Je gebruikt best dit: http://www.killdisk.com/

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

Bezoeker
DickBrewer schreef:
Je gebruikt best dit: http://www.killdisk.com/

Bedankt voor jou antwoord.
Ondertussen heb ik het geprobeerd en is gelukt
Groetjes.

--

afbeelding van misterD
Moderator
Punten: 2654
Bernard 49 schreef:
Ik heb een pc die ik naar de container wil brengen, maar zou wel alle gegevens die op de HD schijf staan definitief wissen.
Bestaat er een gratis progje ervoor?
Mijn tweede vraag is;
Die pc is Windows XP en ben in het bezit van de legale cd van de XP. Mag die geinstalleerd worden op een andere pc?
Dank bij voorbaat.

1. Ja, zoek eens naar Low Level Format of als je echt destructie wilt kan je de schijf krom slaan of in water leggen enzovoort..

2. En ja als je een legale cd hebt dan kan je die op zoveel pc's installeren als je wilt mits de productcode zich nog wilt activeren (normaal is dat max 3)

--

oude nickname: eclipx

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer