Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje problemen met mijn internetverbinding. Sinds een jaar heb ik nu een Asus K53SV-SX146V als laptop. Het is mij altijd zeer goed bevallen. Ook nooit problemen met het internet gehad. De laatste tijd heb ik echter elke keer als ik de laptop 'dichtklap' problemen om weer internet te maken wanneer ik hem weer openklap. Als ik hem dichtklap dan gaat de computer in slaapstand. Als de computer weer aan gaat dan duurt het vervolgens gemiddeld 3/4 minuten om internet te maken. Terwijl dit altijd een kwestie van max 5 seconden was. Het vreemde is dat wanneer ik de computer helemaal opnieuw opstart, dat ik dan eveneens binnen 5 seconden internet heb. Aangezien ik 9 van de 10 keer de computer niet afsluit maar dichtklap, ervaar ik het als zeer irritant dat ik steeds heel lang moet wachten om internet te kunnen maken. Wanneer er eenmaal internet is dan is er niets aan de hand en werkt alles perfect. Ook als ik de verbinding dan verbreek en daarna weer verbinding maak dan heb ik binnen 5 seconden weer verbinding. Het probleem is dus alleen bij slaapstand.
Ik heb naar aanleiding hiervan al zeer veel lopen zoeken op het internet maar ik heb de oplossing niet gevonden. Wat ik al geprobeerd heb:
- Getest of de situatie anders is bij slaapstand en sluimerstand, dat is niet het geval.
- De optie uitgevinkt dat de computer de internetverbinding bij slaapstand mag uitschakelen ivm energie besparing.
- Statisch en dynamisch ip adres ingesteld, zonder succes.
Daarnaast heb ik al zeer veel andere instellingen veranderd om achter het probleem te komen maar ik slaag hier steeds niet in. Wie kan mij verder helpen?
Alvast zeer veel dank.
Ik zit al weken te zoeken op Google naar de oplossing. Nu zit ik echter is even te zoeken binnen deze site en ik vind direct de oplossing! Hier wordt verwezen dat de optie om de internetverbinding bij apparaatbeheer uit te schakelen om energie te besparen juist moet worden aanvinkt: http://www.pcwereld.be/forum/algemeen/netwerk-internet-en-telefonie/7584...
Ik heb dit geprobeerd en het werkt echt! Zeer vreemde oplossing maar mijn probleem is er wel mee verholpen!