Ik zit met een serieuze vraag! Ik ben bezig met een soort forum op te richten met allemaal scripts, php, html en meer... Maar sommige scripts kopieer ik gewoon, maar is dat wel legaal? In hun disclaimer staat er dat de auteur gecontacteerd moet worden. Maar dat kan wéken duren voor er een antwoord is. En zonder scripts, zal er heus niemand naar mijn site komen kijken en ook geen nieuwe scripts posten! Of kan ik niet gewoon 't script een ietsiebietsie wijzigen? Dus wat te doen? En is er hiervoor een serieuze boete voor te krijgen?
Greetzz
Hangt er vanaf onder welke licentie die code online geplaatst is, maar het zomaar overnemen van code van andere sites wordt meestal niet erg geapprecieerd. Meestal gaat dat toch om korte scriptjes, schrijf ze gewoon zelf 
De code op de meeste nederlandstalige script sites is geschreven door mensen die zelf amper php kennen, dus het kan meestal wel veel properder en efficienter.
[edit]
net -> niet .. tamelijk domme typfout 
[/edit]
Thx 
Greetzz
Of zou ik niet gewoon de code kopieren en een klein beetje wijzigen. Dan kunnen ze je nix aandoen hé 
Greetzz