autominiatuur in dreamweaver

6 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van helmut
Bezoeker
Punten: 1

Hallo,

Kan iemand mij zeggen of het mogelijk om zoals in frontpage autominiaturen te maken in dreamweaver MX. Of zijn daar andere oplossingen voor?
De enige oplossing dt ik tot nu toe heb is van elke foto een kleine maken en die respectievelijk linken naar een grote, maar dit systeem lijkt mij onlogisch.

Laat eens iets weten aub

Vriendelijke groeten Helmut

afbeelding van Bjeenie
Bezoeker
Punten: 1014

Wel als je dat met frontpage kunt kunde da vezzekers ook met dreamweaver. Maar denk niet dat er een knopje is dat de functie heeft "maak een thumbnail"!

Je moet eens in de code kijken é van frontpage en toepassen in de code van dreamweaver.

Greets Bjeenie

--

Life is like a Binary digit, you're it or you're nothing!

afbeelding van Stieven76
Bezoeker
Punten: 125

Wel ga eens kijken op mijn site http://users.skynet.be/stieven en dan naar de pagina My Dog.Daar staan dan een link om naar de foto's te gaan kijken.

De foto's die je daar ziet zijn de originele(640*480) maar je geeft de afmetingen in die je wil.Bij mij is het 100*100 omdat er een pop up achter zit die dan de foto op volledige grootte laat zien.

Zo moet je je ook niet bezig houden met elke foto te verkleinen en appart op te slaan.Bespaard ook ruimte op je server..

Kan zijn dat hier misschien andere nadelen aan zijn maar bij mij werkt het perfect.

Groeten
Stieven

afbeelding van Bjeenie
Bezoeker
Punten: 1014

ja je hebt dan een groot nadeel:
traagheid van je site!!

Als je een afbeelding vb van 640*480 op je site plaatst en dan nieuwe waarde geeft vb: 100*100
Dan MOET hij een grote foto EERST inladen, DAN verkleinen!

Makkelijkste en snelste voor de website is daadwerkelijk foto per foto verkleinen. bespaard ruimte? tjah, een thumbnail (klein dus) is NOOIT groot ze. meestal maar een 200kb of zo...

Tijd besparing om dat elk appart te doen (stel dat je 100foto's zou moeten verkleinen)
Wel handig trukje: Jpeg resizer
Das een programma, ja laad alle foto's in, je stelt de gewenste groote en compressiefactor in en uiteraard ook waar je het wil opslaan, eventueel hoe je ze wil noemen (vb foto1.jpg tot foto100.jpg)
en je verkleind ze
handig hoor ;)

Greets Bjeenie

--

Life is like a Binary digit, you're it or you're nothing!

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Men thumbnails zijn maar +/- 4Kb

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van Stieven76
Bezoeker
Punten: 125

Mijn foto's zijn allemaal maar rond de 60 à 70kb.Zolang duurt dat nu toch niet om te laden..Zal ook wel wat van de pc,de internet verbinding enzo verder afhangen zeker?
Als ik mijn site zelf open doe staat die er in een wip en knip toch op..Veel sneller dan sommige anderen..

Maar ik ga toch wel is achter een JPG resizer zoeken want moet eerlijk zeggen dat ik het niet wist.

Heb HTML eerst via een cursus van internet geleerd en ben dan pas met dreamweaver begonnen..
Dus toch weer iets bijgeleerd..

Groeten
Stieven

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Als je iets zoekt om gewoon je foto's te resizen(niet om thumbnails te maken), kan je eens kijken naar Image Resizer van M$ zelf

Citeer:
Image Resizer
This PowerToy enables you to resize one or many image files with a right-click.

Deze tool en nog anderen, kan je terugvinden op deze link

groetjes

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer